Nyårsafton

Jag har nog aldrig ätit så god mat ute som vi fick i går på Tolvsbo Hotell.
Av 10 möjliga poäng får kockarna 12.
När vi kom till Restaurangen bjöds vi på mousserande vitt vin innan maten.
Sedan började middagen som bestod av fem rätter.


Kvällens meny. Vi valde bort vinpaketet eftersom vi inte dricker så mycket vin.
Vi valde istället att göra som kvällen innan och ta 1 glas vitt och ett glas rött.

Rökt älgfilé. Under köttet ligger en jättegod rotfruktsterrine.

Himmelskt god hummersoppa med västerbottenstång. Jag har nog aldrig ätit en så god soppa tidigare.

Ananascarpaccio med kiwisalsa och limesorbet. Sött, syrligt och friskt.

Oxfilé tournedos med hummerspett, parmesan/potatiskaka och portvinsås. Mums.
Redan här kände jag att det inte skulle få plats så mycket mer i min mage. Ändå hade vi pausat lite före den här rätten.

Punch & cognacsmarinerat päron med nötkrokantsparfait och halloncoulis.
Parfaiten ligger i en tunn form gjord av mörk och vit choklad. Otroligt smarrigt...

Här gick det bara inte att få ner mer. Då har ändå Stefan tagit en del av min parfait.
Efter denna måltid kändes det som om jag inte skulle bli hungrig på flera dagar. Och nu nästan ett dygn senare är jag fortfarande mätt. Vi har bara ätit lite frukost och en kycklingsallad hitills idag.

Dom två kockarna kallades ut i matsalen och fick ta emot välförtjänta applåder och tack.
Kocken, Martina, som gjort efterrätten var inte där.
På bilden ser man hotellets trevliga ägare Roswitha.

Kvällen avslutades med mousserande vin och fyrverkeri.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow! Det ser galet gott ut...



kram

Postat av: Marianne

Det var det verkligen.

Puss

2010-01-02 @ 10:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback