Jag önskar...

... att jag hade kunnat dra ut på tiden ännu mer. Snart är helgen över syster yster vänder åter till Kalmar. Det var ju helt nyss hon kom.
Vi har ju inte hunnit umgås riktigt.
Vi hade middag hemma hos oss i fredags. Storasyster med man, mamma, pappa och syster yster.
Gott och trevligt blev det.
Mötte Eva på stationen kl. 17,30 i torsdags kväll. Vid halvåtta hämtade vi Inger på Arlanda. Vi lämnade av henne hos Mamma och Pappa och drack lite te innan vi åkte hem till oss igen.
När vi kom hem hade Stefan också kommit hem från sin senaste Hollandstripp.

På fredagsmorgonen tog vi det lugnt och sov ut. När Stefan åkt till jobbet gjorde Eva och jag oss färdiga och åkte till Eurostop där vi skulle möta Inger, Mamma och Pappa som kom med färdtjänst.
Eva och jag hade hunnit reka lite medan vi väntade och insåg att HM hade det Mamma var ute efter. Normala blusar.
Vi systrar köpte likadana blusar i grått och rosa. Vi bor ju ganska utrspritt i landet och då går det ju bra.
Pappa fick en ny vinterjacka från Maxi. Den var faktiskt riktigt snygg och jag hoppas att han kommer att använda den. Han är lite knepig med kläder annars. Vi handlade även mat till vår gemensamma middag.
Eva och jag åkte hem till oss och dom andra åkte till Mamma och Pappa.
Vi åt lunch, slappade och tog en promenad innan dom andra kom. Stefan och Thordan jobbade så dom kom mellan fem och halv sex. Vi gjorde iordning maten: kalvnoisetter, gräddsky, klyftpotatis och sallad. Fruktsallad och glass till efterrätt, som vanligt, men det är ju så gott.
Fredag och alla var trötta så det blev inte så sent.

Stefan hade köpt en ny mobil till mig. Min gamla som jag haft i flera år har börjat tappa singnalerna. Jag tycker jättemycket om min gamla telefon men jag måste ju höra om den ringer.
Nu köpte han en Nokia 5800 xpress music. Han köpte den på flygplatsen i Holland, utan instruktionsbok på vare sig engelska eller svenska! Holländska, tyska och franska däremot. Även om man förstår en del så funkar det inte. Vi lyckas inte välja rätt språk! Stefan påstår att svenska fanns med när han slog igång telefonen och att han valde det. Men inte ! Och nu finns det inte ens med i listan över språk. Ska jag ha telefonen så ska jag ha den på svenska så att jag kan läsa och förstå ALLA instruktioner.

I lördags var vi hos Sandra, Nicklas, Max och Ronja. Stefan och Sandras pappa lade golv i Max rum. Nicklas som är handikappad efter handledsoperationen för en vecka sedan kunde inte hjälpa till så han tog sig an min mobil och försökte via en massa sidor på nätet att få igång den. Men det lyckades inte heller. Man måste tydligen ha en speciell kod för att återställa telefonen till fabriksinställningarna. Han hittade koder men ingen som funkade.
Jag och Max kröp på golvet och lekte. Sandra och hennes mormor var och handlade och lämnade medicin till hennes morfar som nu flyttats till Löwet efter sin höftoperation.
När hon kom tillbaka och golvet var lagt blev vi bjudna på god middag. Max hade slocknat i sängen innan middagen men vaknade lagom till efterrätten. Inte ville han somna om heller så det blev full fart på honom igen. Vi stannade och tittade på Stjärnorna på slottet innan vi åkte hemåt igen.

I går såsade vi runt hela förmiddagen innan vi drog i väg och inhandlade ett nytt strykjärn. Det gamla slog ut vår jordfelsbrytare ett par gånger så det vågar jag inte använda mer. Vi var också en sväng förbi Mamma, Pappa och Inger och fikade med dem.
I kväll åker hon hem till Kalmar igen och det känns som om vi inte hunnit ses tillräckligt denna gång. Trist.

För övrigt väntar vi på svaret på DNA-testet som borde komma i slutet på veckan eller början av nästa. Stefan har fått utdrag ur handlingarna från Linköpings socialkontor. rörande hans adoption. Det framkom inte något nytt förutom att han hette Sandell i efternamn mellan maj och november sitt första levnadsår. Han var först fosterbarn hos sina föräldrar innan adoptionen gick igenom.
Något som slog mig var att det inte står något om hans biologiska pappa i utdraget. Endast mammans namn. Fadern var ju känd vad vi vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback