Besviken...

...blev jag idag. Vi tog en snabb tur in till Uppsala för att köpa nya ben till våra sängar. Eller vi skulle ha medar i stället för den sängram/gavel som vi haft de senaste 25 åren. Det är bökigt när man städar att dra fram en sån koloss för att komma åt intill väggen.
Vi åkte till Mio där jag viste att dom hade såna. Vi hittade ett ställ med medar i olika bredd. 80, 105, 120. Vi funderade över om 80 skulle passa. Vi har 90 cm breda resårmadrasser men benen brukar ju sitta på insidan och kanten kanske är 5 cm på varj sida. Vi frågade en tjej som jobbade där och hon sa att det "nog" skulle passa. Jag blev lite fundersam och tyckte att hon lät lite osäker. Men vi slog till och köpte två satser.
En snabb tur till Gränby där Hemtex finns. Jag visade överkasten för Stefan. Han ville helst ha det som var vit/beige så vi tog det. Båda ska ju vara nöjda.
Väl hemma tog vi isär vår klumpiga sängram och vände madrasserna på sida och ser direkt att dom medarna inte skulle funka. När Stefan mätte dom så var dom inte ens 80 cm, dom var 75! Och var alltså tänkta för 80 cm breda resårmadrasser. SKIT, vad besviken jag blev! Det var bara att montera ihop sängramen igen och lägga tillbaka allt. Det enda positiva var att jag kunde dammsuga ordentligt under sängarna innan vi lade tillbaka allt.
Nu får han ta med dom när han åker till jobbet och slinka in och lämna tillbaka medarna. Sen får jag leta vidare efter något som passar.

Kommentarer
Postat av: Darkangel och Mumma

Visst är sånt irriterande! Bläh...

Och så måste man leta igen.

Postat av: Marianne

Ja, speciellt när man frågar för att vara säker på att det är rätt.

2010-02-01 @ 18:50:02
Postat av: Sandra

Äsch... så jäkla irri!



Puss!

2010-02-02 @ 21:26:13
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Mimmi

Inte något ont som har något gott med sig.....(tänker på att du fick dammsuget)



Men förstår att du blev irriterad.

2010-02-04 @ 09:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback