Snö, snö, snö....

....ras.

Nu är taken nästan rensade från all snö. Det såg riktigt läskigt ut med den tjocka, tjocka snömassa som var på väg ner i morse när vi vaknade. Det var risk för uterummets tak och vår kvarglömda "duochjag". Stefan bestämde att sig för att avbryta frukosten för att gå ut och styra upp skredet.
Jag hakade på med kameran i högsta hugg:

Jag står uppe på vallen som bildats efter gårdagens ras. I vinkeln mellan hus och uterum skymtar vår "DuochJag" möbel.

Ett stort sjok med snö har börjat glida ner och hänger lite över kanten.

Stefan börjar med att skotta av taket på uterummet för att minska tyngden.

När han sätter spaden mot taket börjar snösjoket sakta kana ner.



Sen kommer det......




Snön är blöt och tung. Hade någon fått den över sig hade det inte varit så kul.

Nedanstående bilder tog Stefan från taket.

Där står jag med kameran i beredskap.
Snövallen är så hög att jag kan hålla mig i hängrännan.

Här ser man att det bildats en spricka i snösjoket och att det var på väg att rasa.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jisses vad med snö....



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback