Sen sist....

...har väl inte så mycket hänt.
I söndags var vi en sväng till Mamma och Pappa och fikade. Det var ju sista dagen Pappa skulle vara hemma på ett tag.
Vi tog en skön promenad fram och tillbaka. Jag fick med mig en ättetavla som en gammal släkting till mamma påbörjat. Den ska jag fortsätta på har jag tänkt.

Vi hann bara vara hemma en kort stund innan det var dags att gå ner till Sandra, Micke och barnen för att äta middag.
Vi blev bjudna på en god kycklinggryta med mango och till efterrätt äppelpaj med vaniljsås. Allt enligt viktväktarnas recept.
När vi ätit pysslade vi lite. Sandra hade någon konstig lera som hette silk clay. Vi gjorde kylskåpsmagneter, nyckelringar och mobilsmycken bl.a.

Jag gjorde den glada gubben med rosa mun och svart hår och stora öron. En kylskåpsmagnet.
Jag gjorde även den blå masken med röd tunga som ligger ovanför gubben som ser förvånad ut. Masken blev ett mobilsmycke.

Här är Mathildas verk. En vacker flicka med svarta flätor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback