Familjevecka och melodifestival

Den här veckan har jag verkligen hunnit med att träffa mina nära och kära.
I torsdags var jag barnvakt till Max. Dock bara ett par timmar medan Sandra och Nicklas var på Sandras morfar Ingvars begravning.
Vi gick en härlig promenad i deras vackra omgivningar. Solen sken och kylan bet i kinderna. Ronja fick också följa med. Hon har ju varit lite låg sedan den stora operationen förra veckan men nu lunkade hon på och nosade på allt.
Strax efter fyra lämnade jag av Max vid församlingshemmet där begravningskaffet serverades. Jag åkte hem och bytte om, tog mina textpapper och inväntade Stefan och Sandra. Sedan åkte vi vidare till Uppsala och kören. I går var ju jag och Mamma och hälsade på Pappa som jag skrev i föregående inlägg.

I dag städade vi hela förmiddagen. På eftermiddagen hämtade vi upp Mamma och åkte till Väsby Centrum. På Hemtex köpte vi sängkappor till våra sängar. Vi har tagit bort den stora klumpiga sänggaveln i furu och skruvat på träben på resårmadrasserna i stället. Vi gick en sväng på Clas Ohlson där vi köpte golvskydd i filt, att sätta under stolsben för att inte repa golvet.

Sen blev det en tur till Maxi där vi handlade mat till kvällen.

Vi tog en snabb fika när vi kom hem. Efter någon timme kom Sandra och barnen upp och åt middag med oss.
Potatisgratäng, fläskkotletter och sallad. Gott!

Lagom till Melodifestivalen skar jag fruksallad och bryggde kaffe.

Dagens deltävling bjöd inte på några höjdare direkt, men jag röstade tre gånger på Andreas Johnson.....vi är ju gamla polare efter att jag sjungit för och med honom i Kör för alla.....hahaha. Eller polare och polare, tror inte att han såg mig ens. Men ändå.

Efter melodifestivalen gick Sandra och barnen hem och jag skjutsade hem Mamma medan Stefan röjde upp lite.


Bilder från vårt möte. i november 2007

I morgon blir det en tur till Sigtuna och Vikingarännet. Om det inte är snöstorm eller liknande.
Vi tar med oss Mamma, Sandra och barnen. Kanske en fika på mysiga Tant Brun också.

Sen är det slutfikat!
Fick en fläskchock när jag såg mig i spegeln i morse. Här måste tightas upp en hel del. Promenader och magövningar väntar! Därmed Basta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback