Byta bransch kanske...

...och bli kostymör?

I fredags hämtade vi barnen på dagis/skola. Efter att vi handlat middagsmat åkte vi hem till oss. Mathilda som startat ett rockband tillsammans med några klasskamrater ville ha hjälp att sy scenkläder. Vi letade fram ett tyg ur min tyglåda. Det blev rester av gardintyg (köksgardiner). Mathilda trampade på symaskinspedalen medan hon samtidigt tittade på vad Melker gjorde, medan jag styrde tyget och sa till när det var dags att sluta trampa. Nåväl tre kjolar hann vi med. Det ska bli kul att se rockbandet. Mathilda lovade att kanske skriva en sång om mig som tack för hjälpen.
Sandra kom lagom till middagen. Hon hade jobbat hårt hela veckan och var helt slut. Det blev ganska tidig hemgång.

På lördagen städade jag medan Stefan pysslade utomhus. På eftermiddagen gick vi ner en stund till Åströms. Stefan satte upp steg (till sotaren) på deras omlagda tak medan jag hjälpte Mathilda med två kjolar till.
Kvällen blev lugn och skön. God middag och ett glas rött. Tv och slappande.

I söndags fortsatte jag med städandet och Stefan fortsatte pyssla ute. Han gick även nertill Åströms och hjälpte dem att kapa stenar till deras plattläggning. På eftermiddagen gjorde vi ett litet brejk och åkte till Sigtuna där det var Marknad. Vi var inte där så lång stund. Vi gick bara Stora Gatan fram och tillbaka med någon liten avstickare in i några gränder. Tittade på loppisen om dom hade några fina tunna kaffekoppar. Men det enda vi fick med oss hem var en förpackning vita rosor och varsin kanelbulle.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback