Renovering och barnkalas

I går var jag ledig. Jag tog det lugnt på morgonen även om jag var uppe tidigt och åt frukost med Stefan.
Strax före 11 hämtade jag Mamma och vi åkte upp till Maxi för att handla lite. Vi passade också på att titta in i alla klädesaffärer för att hitta en vanlig vit t-shirt som inte var allt för urringad och med lite längre ärm till Mamma. Det finns inga! Varför görs det inte såna längre. Alla vill inte ha jättekorta ärmar. Börjar man komma upp i åldern så är armarna inget man direkt vill skryta med.
När vi handlat färdigt åkte vi bara och lämnade av Mammas varor hemma hos henne och åkte sedan hem till oss. Stefan hade precis kommit hem han också.
Medan han och Mamma plockade upp det jag handlat lagade jag till lunch. Jättegod lax med pytt av äpple, svamp och rödlök.
Stefan fortsatte med renoveringen av TV-rummet. Mamma och jag gjorde inget speciellt. Hon stannade även och åt middag med oss. Nu blev det fläskfilé med rödvinssky och sallad.
Vi kollade på Så ska det låta som var suveränt bra i går. Har inte skrattat så åt det programmet tidigare.
Sedan blev det Solsidan, som även det var jättekul, innan jag skjutsade hem Mamma.

I morse var vi uppe ganska tidigt för att vara en lördagsmorgon. Efter frukost åkte vi till Bromma och
Björklund & Wingqvist. En otroligt stor och fin tapetaffär. Där inhandlades 9 rullar tapeter, 2 burkar lim och två turkosa kuddar.
Därefter åkte vi till Stinsens köpcentrum. Stefan hittade en uddakavaj och två skjortor medan jag köpte en topp till mig på JC och här hittade jag även två t-shirts av den modell som Mamma ville ha. På herravdelningen fanns dom. Innan dess hade jag letat på alla affärer som säljer damkläder.
Vi hann hem och äta lite lunch innan det var dags att hämta upp Mamma och sedan åka för att fira Melker som fyllt år i veckan.
Efter att vi skjutsat hem mamma igen åkte vi hem och Stefan fortsatte i TV-rummet. Jag fixade middag. Grillad kycklingfilé med wokade grönsaker.
Vi hade tänkt komma igång med tapetsering men vi hann inte, det får bli i morgon i stället. I kväll har vi tittat på körslaget. I varje paus jag haft under dagen har jag läst i Sara Natt och Dags bok, Sabina och Draken. Boken handlar om Sabina och hennes sista tid. Så gripande. Jag följde henne och hennes boksystrars bloggar och nu är alla tre borta. Unga kvinnor och mammor som alla dött av cancer. Man lär sig verkligen att uppskatta livet här och nu. Och att vara glad varje dag
man får vara frisk.

Några bilder från dagen:



Melker får hjälp av morfar att sätta ihop cykeln han fick av oss.

Max vill också prova cykeln.


Dom nya kuddarna vi köpte idag. Nu ska jag bara hitta gardiner som passar till.

Lite sommarkänsla mitt i kylan. Det här är riktig grillning det! Inget fusk med gasol....


Kommentarer
Postat av: Sabina

Oj vilken dag;) Mysighandling med mamman å sen både god lunch å middag;) Underbart.



Jag vill oxå ha den boken om Sabina. Kommer antagligen sluta med att jag gråter mig igenom den men jag ska köpa den, så fort jag får tillfälle.



Kul med en cykel, stora killen;)



Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback