Mystiskt....

I tisdags var vi på födelsedagsfirande hos grannen. Dom hade varit och hälsat på hans brorson med familj nere i östergötland.
Dom hade kommit att prata om grannens födelsedag för några år sedan. Han fyllde jämna år och det var en massa släkt där. Jag var sjuk och kunde inte vara med men Stefan var där. Även brorsonen, hans fru och barn var där. När Stefan kom in hajjade frun till ordentligt. Enligt henne var Stefan en kopia av hennes farfar. Så lik honom att hon tyckte att det var läskigt. Hon sa inget till Stefan men tog ett foto av honom. När hon visade sin pappa det hajjade han också till över likheten med hans far. Hon hade sagt att hon skulle kunna tänka sig att göra ett DNA-test pga av att dom var så himla lika. Farfadern är i den åldern att han skulle kunna vara Stefans far.
Det märkliga i denna historen är att den mannen som Stefan är så väldigt lik är i livet och bor i närheten av den gård som Stefans biologiska mamma flyttade till EFTER att Stefan fötts och adopterats bort. Mycket märkligt.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Märkligt å såååå spännande. Ska dom göra det då??

Å jag bara ryser....

Kraaaaaaaaaaaam å trevlig helg.

Postat av: Mimmi

jag började rysa när jag läste det och skulle skriva det som kommentar ...och när jag kommer in på kommentarerna så är jag tydligen inte ensam om att rysa.



Att ni är grannar....ja det är något djupare än slumpen som ofta spelar in.....



Detta börjar ju nästan bli en Allers roman...i positiv bemärkelse.

2010-04-10 @ 15:24:25
Postat av: Mimmi

Jag började rysa när jag läste det....och tydligen var jag inte ensam om det!

Att ni bor grannar visar att kanske det finns något djupare än slumpen.

2010-04-10 @ 15:26:06
Postat av: Marianne

Sabina: Vi har inte varit i kontakt med Anna vars farfar Stefan ska vara en kopia av. Men han ska nog försöka kontakta henne så får vi se vad som händer.

2010-04-10 @ 18:15:16
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Marianne

Mimmi: Vi bor inte granne med Anna vars farfar Stefan är lik eller med farfadern själv. Vår granne är farbror till Annas man. Farfadern och Anna med familj bor på gränsen mellan Östergötland och Småland. Men visst är det spännande.

2010-04-10 @ 18:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback