Äntligen hemma och Saltis....

I går åkte Sandra, barnen, Stefan och jag till Äntligen hemmamässasn. Vi valde att åka ganska tidigt så vid 10-tiden hämtade vi upp Åströmarna och drog till Kista.
Det var redan ganska fullt på parkeringen men det fanns en del platser kvar. Det var första gången ja var på Kistamässan. Den var fin tycker jag.
Vi gick runt och tittade någon timme innan vi sökte upp ett café där vi drack kaffe och åt smörgåsar. Sedan ville barnen gå till Karins lekhörna där man kunde bygga sin egen robot. Vi visste inte var i mässhallen det var men skulle leta reda på den efter fikat. När vi lämnade caféet upptäckte vi att den var på andra sidan väggen. Men typiskt nog så skulle Karin just gå på rast och materialet var slut. Dom kunde få komma tillbaka kl. 15. Men det var ju flera timmar tills dess. Synd att vi inte visste att det låg så nära då kunde dom ha fått gjort sina robotar innan fikat.
Vi gick runt någon timma till innan barnen började ledsna och det inte fanns så himla mycket mer att se. Vi tog oss hemåtigen med en mellanlandning på Maxi där jag köpte en gardinstång bl.a. Åströmarna blev kvar där. Barnen hjälpte Micke, som jobbade, att fronta rengöringsmedel och ville inte åka hem. Stefan och jag åkte i alla fall hem och fortsatte med städning och pyssel i vårt renoverade rum.
På kvällen sydde jag färdig gardinerna. När jag strök den ena upptäckte jag att det var två små hål i tyget! Jag sicksackade igen dom men tyget verkade väldigt skört just där. Skit också. Det syns för all del inte när dom hänger uppe men det är tveksamt om det håller för en tvätt. Engångsgardiner alltså. Så går det när man köper 5-metersklipp för 199 kr. Än en gång inser jag att snålheten bedrar visheten....
Just ja! När vi kom hem kom jag på att vi glömde köpa ringar till gardinstången. Bara att åka tillbaka igen. Medan Stefan skruvade upp stången stack jag iväg. Jag snappade åt mig ett äpple som jag åt på vägen dit. Jag passade på att titta på mascara och gick fram och tillbaka mellan hyllorna innan jag bestämde mig för en sort. Sedan gick jag runt och tog lite andra grejer som jag behövde. När jag kom till kassan lade jag upp mascaran som jag inte lyckats skanna in. Jag stod och pratade med tjejen i kassan en stund och hon visade mig att jag skulle ha skannat på en liten streckkod på ena sidan och inte på den gigantiska streckkoden som satt över larmet. Hur som helst så kom jag ut till bilen igen satte mig och strök till lite lätt. Då kände jag att jag hade en stor bit äpple som satt där. Undrar vad hon i kassan tänkte. Varför sa hon inte till mig! Det gör alltid jag. I alla fall om det är någon jag pratar med och som har något på sig som inte ska vara där.

I dag har vi varit i Saltis och grattat Thordan som fyllde år i måndags.
När vi kom fick vi goda smörgåssnittar och vin, öl eller vatten. Efter det kaffe med marängtårta. Trevligt och gott!
Efter ett par timmar var det dags att åka hemåt igen.
Jag städade det sista inne och Stefan rensade och fixade lite i trädgården. Ytterligare en guldid hade dött i dammen.
Till middag grillade vi kalvnoisetter som vi åt med sallad, potatisklyftor och hummus. Riktig smarrigt.
I kväll har jag legat på knä och skurat socklarna under köksskåpen. Det behövdes verkligen.

I morgon är det arbetsdag igen och jag jobbar hela veckan! Sen blir det full rulle nästa helg igen.

Bilder från helgen:



Martin Timell visar hur lätt det är att med rätt verktyg dela på en kakelplatta.

Mathilda provligger en gungande säng i ett rum för tankar.

En lustig lampa av lameller.


Stefan (han den lille med brun jacka längst fram) tittar intresserat på när dom lär ut fönsterputsning.
Ett sådant set följde med hem. Så nu hoppas jag att våra fönster snart blir putsade och fina.


Här äts det goda snittar på Eva & Thordans veranda.

När det var dags att åka hem sken solen och det glittrade i viken. Det syns förståss inte på kortet.


Gardinerna på plats i Tv-rummet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att se bilderna från i går... Jag fick inte med mig så många foton hem precis :)



Verkar som att ni hade det mysigt i dag...



kram kram!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback