Kräftor och pappakalas

I fredags efter jobbet hämtade Stefan mig och vi åkte vidare till Kista Centrum.
När vi kom dit åt vi först lunch. Någon typ av asiatiska grytor. Man fick välja tre olika sorter plus ris eller nudlar. Det blev väldigt mycket mat trots att jag bara valde två olika sorter.
Sedan sprang vi runt och letade efter Indiska där jag skulle kolla om dom hade några snygga tunikor. Eva hade köpt ett par olika där som jag tyckte var snygga. Jag hittade en som var likadan som en av de Eva köpt och jag tvekade om jag skulle köpa den eller ej. Jag gick till och med ut ur butiken, vände och gick tillbaka och slog till.
Sedan började vi leta efter något till present åt Pappa. Ett par handskar behövde han. Kanske är det lite tidigt för vinterhandskar ännu men vi hittade till slut ett par som nog skulle passa. Därefter blev det en skjorta. Han är lite svår att köpa åt och det är inte alltid han vill ta på sig det vi köper. Själv kan han ju inte säga vad han vill ha eller köpa något själv.
Stefan köpte en skjorta och tröja till sig själv. Därefter började jakten på en pyjamas till mig. Jag sprang ut och in på olika affärer innan jagtill slut hittade en som föll mig i smaken. Normalt använder jag inte pyjamas speciellt ofta och om jag gör det så blir det en stor t-shirt eller liknande. Men nu skulle vi övernatta i en gäststuga som jag inte visste om det fanns ordentlig värme i och då är det skönt md en pyjamas. Den jag hittade hade vit/småblommig överdel med lång ärm och 3/4 långa svarta byxor med knytning i midjan.
Raskt hemåt igen för att tvättahåret och packa en övernattningsväska.
Vid 5-tiden satte vi oss i bilen igen för att ta oss till Riala och Jonas & Jennys:s sommarstuga. Jonas är en av mina chefer.
Pga köer tog det oss drygt 1 timma att komma fram. Men vi fick vänta ett bra tag på att övriga deltagare skulle dyka upp. Min andra chef Ulf och hans fru Ann kom 1 timma senare och efter ytterligare 1 timma dök så Richard upp utan fru och barn.
Vi blev tyvärr inte så många. Synd det hade ju varit roligare om flera hade kunnat vara med.
Det blev trevligt i alla fall. Nu visade det sig att det bara var Stefan och jag som skulle stanna över natten. Och jag misstänker att det berodde på att jag hann paxa gäststugan först.
Vi kom i säng runt halv två och sov till halv tio morgonen efter. Fast jag hade varit vaken och ute på dass redan vid sex. När vi klätt oss och packat ihop alla våra prylar väckte vi Jonas & Jenny. Vi åt frukost och satt och småpratade innan vi tog en promenad i närområdet. Dom har haft riktig tur som hittat den stugan. Mysigt område och trevliga grannar.
Efter promenaden åkte vi hem. Jenny följde med oss för att åka hem och hämta sonen som varit hos sin farmor. Jonas stannade kvar i stugan.
När vi kommit hem hann vi bara slänga i oss en korv med bröd innan det var dags att åka till Mamma och Pappa för att fira pappas födelsedag. Eva & Thord var redan där. Handskarna passade Pappa och han verkade gilla skjortan men det återstår att se om han tar på sig den.
Vi stannade inte så länge. Klockan började närma sig middagsdags.
När vi kom hem var jag så otroligt trött. Vi lade oss en stund för att vila. Stefan ställde mobilen på väckning.....till morgonen efter! Av misstag. Vi råkade sova mer än en timme. Det blev inte middag förrän 19,30 för oss.
Återigen satt vi i uterummet och tittade på TV och åt middag. Det är så mysigt när vi tänder alla ljuslyktor.
Vi satt kvar tills Här är ditt liv var slut.
Jag tyckte att det hände för lite i programmet. Det var för dåligt tempo. Hoppas att det blir bättre framöver.
Michael Persbrandt som var gäst tillhör inte direkt mina favoriter, men det var ok. Han återkom i filmen som vi såg senare på kvällen. Maria Larssons eviga ögonblick. En jättefin film där Persbrandt var lysande som pappan i familjen.

Lite bilder från sjön vid Jenny & Jonas stuga.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback