Kallt!

Huvva vad kallt det var i morse. När jag drog upp rullgardinen visade termometern +-0. Gräsmattan hade ett lätt frosttäcke och jag tänkte på mina tomater som fortfarande står ute. Dom står ju lite skyddat men nu får vi nog ta in alla gröna tomater och låta dom mogna inomhus. Eller kanske göra som i en av mina favoritfilmer "Stekta gröna tomater" steka dom och äta dom gröna.

I morse fick vi slå på värmen i huset också. Det är nog första året som vi satt på värmen så här sent. Det har ju varit en alldeles otroligt varm och skön höst så här långt.

Stefan fick skrapa rutorna på sin bil. Min ställde han ut på gatan och därmed tog solen hand om frosten och jag slapp skrapa rutorna innan jag åkte.
Det är bara att inse att det här är vad som kommer nu. Kyla, mörker och senare eventuellt snö. Inte min årstid med andra ord.

För bara nio dagar sedan såg det ut så här på morgonen:

Det är mer i min smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback