Jisses....

...vilken träningsvärk jag har i låren. I onsdags när jag gick på bandet tittade jag på Förkväll på TV4. Inriktningen för kvällen var hälsa och en tränare (kommer inte ihåg vad han heter, men han brukar visst träna Hollywoodkändisar) visade hur man skulle träna för att få perfekt jeansrumpa. Ah! Det skulle jag behöva. En riktigjeansrumpa. Jag har stora problem att få långbyxor att sitta snyggt över min platta bak. Tränaren sa att det var bra att göra övningarna efter att man sprungit för då skulle knän och ben vara uppvärmda. Så när jag gått mina 50 min så satte jag igång med övningarna han visat.
Först utfallssteg med en stav som stöd. 15-20 ggr x 3 per ben.
Jag orkade 15 ggr per ben sen var det stopp.
Därefter skulle man stå på alla fyra, sträcka ut ena benet först rakt bakåt, sedan lite uppåt och till sist till sidan 15-20 ggr x 3. Oj, oj så jobbigt.
Sist lite träning för magen (bra när man sjunger också)
Stå på alla fyra, dra in magen och hålla 20 sek (glöm inte att andas) och sedan släppa. Jag klarade 10 ggr.
Den som vill bli fin (eller i alla fall få lite bättre form) får lida pin. Jag har alltså jätteont i låren idag. Men det är väl bara på det igen för det hjälper väl inte att göra rörelserna en gång antar jag. Nä, tänkte väl det.




Kommentarer
Postat av: Sandra (svärdotter)

Utfall, det är bitarna det! Jag skulle också behöva ha något att hänga byxorna på, förutom magen alltså, haha! Kram på sig!

2009-10-31 @ 11:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback