Teater och ljusslingor.....

I går var Sandra, Mathilda och jag på teater.

Vi såg Rasmus på Luffen på Oscarsteatern.

Jag hämtade upp Sandra och Mathilda vid halv elva. Eller hämtade upp… Jag körde vår bil dit och Sandra körde in till stan.  Jag gillar inte att köra där och hittar nada.

Sandra har som sin far perfekt lokalsinne och är inte rädd för att kryssa mellan filerna. Så det känns tryggast att hon får köra då. Både för henne och mig tror jag.

Vi hade bra platser på 5:e raden på parkett. Vi såg utmärkt bra.

Skådisarna var jätteduktiga. Markoolio var perfekt som Paradisoscar och Benjamin Wahlgren var jätteduktig som Rasmus.

Lite otäckt var det nog för de minsta. Jag hörde några barn som blev ledsna när tjyvarna skrek och ryade.

Mathilda var lite trött och satt och vred sig en del. Men hon tyckte att det var kul i alla fall.

Efter teatern så gick vi till Åhlens och fikade. Jag åt räkmacka, kaffe och en liten saffransskorpa. Vi kollade lite på julsakerna och Mathilda kollade under skyltdockornas kjolar……? Hmmm

Vi tog oss via Sergelstorg och Kulturhuset ner mot NK:s julskyltade fönster. Det var julmarknad med massor av stånd längs hela vägen. Nere vid NK var det som väntat massor av folk framför skyltfönstren. Men lite såg vi och det är fantastisk vad dom hittar på. Så välgjort och fint.

På vägen tillbaka mot garaget där vi hade bilen gick vi in på Akademibokhandeln och köpte lite julklappsböcker. Sedan var det skönt att sätta sig i bilen och åka hemåt igen. Vi stannade till på Coop och Järnia och handlade lite.

När jag kom hem fick jag hjälp av en snäll granne att sätta upp utegranen. Belysningen fick vänta till efter middagen. Men den belysning Stefan tog fram vet jag inte var den var tänkt. Den passade i alla fall inte i julgranen. Raskt upp till Maxi för att inhandla en ny belysning. Hem igen. Klättrade på en pall, som hela tiden hotade att sjunka ner med ett ben i den mjuka gräsmattan, och fick upp slingan ända upp i topp. Jag drog sladdar genom fönster och satte kontakten i väggen. Då visar det sig att 10 (tio) jävla lampor i toppen inte lyser. Tre reservlampor fanns med i förpackningen så jag bytte ut tre stycken men det hjälpte inte ett dugg. Skitsur blev jag. I dag har jag varit och köpt 10 reservlampor och ytterligare en slinga så nu jäklar ska det väl lysa om granen i alla fall.

Jag hade tänkt att jag skulle hinna städa lite i helgen, men så blev det inte. Tiden räckte helt enkelt inte till. Det blir städning i kväll i stället. Jag hann i alla fall att köra några maskiner tvätt. Helgerna är alldeles för korta.

En förväntansfull Mathilda i mamma Sandras knä på teatern.

På väg mot Åhléns för en fika

Ett gottebord av julpynt

Mathilda och skyltdockorna

Julmarknaden på Sergels Torg om omnejd.

Och så lite bilder från NK:s julskyltning.

Här sitter drottningmyran mitt i stacken. Hon har en liten liten flaska Champagne vid sin sida.

En tomte i Foppatofflor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback