Härlig lördag...

I dag har jag haft en mycket bra lördag.  jag vaknade ganska tidigt och gick upp och fixade frukost.
Vid 10-tiden åkte jag ut till familjen Öhlin-Ekwall. Stefan fick stanna hemma pga förkylningen.
Det var tänkt att vi skulle gå ner till Odensala bygdegård och titta på starten av veteranbilsrally. Men när jag kom ut till familjen sov lille Max så sött. Inte förrän vid 11-tiden vaknade han. Då var det dags för lite mat. En stund efter att han ätit kom all mat upp igen. Sandra som stod i duschen när jag kom var nu helt nerkräkts och på golvet vid skötbordet låg resten av det han ätit. Det var bara att byta om för både Max och Sandra. Ta reda på kräket och sedan kom vi i väg. Då var alla veteranbilar redan på väg. I stället fick vi en ljuvlig promenad via skogsvägar ner till Herresta Lada där vi fikade. Tre smarriga mackor, tre kaffe och en dricka 75:-. Som hittat! I staden skulle man nog bara få 1 kaffe och 1 macka för dom pengarna. Vädret var härligt och vi satt utanför och fikade. Sedan gick vi tillbaka hem till familjen. Jag tog bilen och åkte hem till Stefan igen.
Han hade pysslat på lilltoan och monterat dom nya vattenrören bl.a.
På eftermiddagen har jag städat lite, slappat lite och tvättat lite. Lite av varje alltså.

I går var jag ju på firmaaktivitet. Men så mycket aktivitet blev det inte. Vi skulle spela minigolf men banan var stängd.
Så det blev bara middag på Våfflan. Otroligt god mat fick vi. Något fläskkött som jag inte kommer ihåg vad det hette. Riktigt krämig potatisgratäng, kryddsmör och sallad till det. Efter maten satt vi tag ett tag och snackade lite innan jag fick skjuts hem igen. Det var varmt och skönt i solen mot Våfflans vägg. Men så fort solen dalade ner bakom träden blev det otroligt kallt. Det var skönt att komma hem igen.


Ett litet hus vi passerade på vägen.


Sandra med Max sovandes i vagnen. Och framför dom skymtar Ronja och Nicklas.


Massor av blommande äppelträd passerade vi


En fin plantering intill en öppen grind.


Smarrigt fika utanför Herresta Lada


Tänk att en så vacker blomma är ett riktigt hatat ogräs.


Nu är snart tulpanerna helt utblommade.

I dag är jag lycklig och känner mig rik som har min fina familj och bor i ett sånt vackert land.

I morgon blir det mest pyssel hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback