Farmor & Farfars hus

För ett tag sedan var Sandra och hälsade på i min farmor och farfars hus. Hon ringde på och fick komma in och fotografera. Det var både kul och ledsamt att se hur det såg ut nu. Jag har ju mina minnen från när jag var liten.
Famor hade blommor överallt och fina gardinuppsättningar.
Som jag mindes det så var huset vitt men nu var det gult.  Av farmors fina trädgård fanns inte mycket kvar. Och den mysiga syrenbersån där man fick sockerdricka och bullar hade bytts ut mot ett tråkigt plank.



Här sitter farmor och farfar i sin glasveranda. Blommor överallt. En grön växt klättrade i taket vid ingången till verandan.



Nu: inga växter överhuvud taget.


Här sitter farfar, farmor och mamma i köket. Året kan vara sent 40- eller tidigt 50-tal. Här satt vi barn och åt apelsinklyftor doppade i strösöcker.



Väggen där min mamma satt under dom "sneda" köksskåpen, där har man tagit upp väggen och gjort köket större.
I morgon ska jag försöka visa mamma och pappa alla bilder som Sandra tog. Kul att se hur pappa reagerar då. Det är ju hans gamla föräldrahem. Han var 5 år när dom flyttade dit.

Kommentarer
Postat av: inger pudas

Hej syster. Va roligt det var att se bilderna på farmor och farfar. Tänk att den fina bersån är borta. Det var bättre förr eller hur? Kram och puss

2009-05-14 @ 20:09:18
Postat av: Marianne

Hej lilla syster. Ja, det var trist att trädgården inte såg så rolig ut längre. Pappa reagerade på det också när han såg resten av bilderna. Du ska få se dom när du kommer upp i juni. Kram och puss på dig med

2009-05-15 @ 09:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback