Torsdag

..och körkväll.
Eftersom Caroline gick vidare till andra chansen och är i Norrköping kunde hon inte vara med oss i går kväll. Heinz fick ensam ta hand om oss.
Sandra och jag var som vanligt på plats i mycket god tid. Men vi var inte först. Två andra damer satt redan i trapphallen och väntade. Men vi fick våra "vänt"platser på översta trappstegen. Samma trappa som Olle Ljungström gick uppför i programmet om honom förra fredagen.
I går släpptes vi in ganska tidigt och som vanligt var jag först in genom dörrarna hihihi. Vi fick våra platser längst fram.
Efter en ganska lång väntan äntrade Heinz  scenen. Till sin hjälp hade han två andra körmedlemmar. Men jag vet inte om han egentligen fick så mycket hjälp. 
Det blev en lite annorlunda uppsjungning och vi fick hjälpa honom lite på traven. Jag tror att han var lite nervös inför att leda oss 400 kördeltagare. Vi sjöng igenom några av låtarna och övade lite stämmor. Det gick väl inte perfekt, men vi fick i alla fall träna på texterna. Jag tror att Heinz tyckte att det var ganska skönt när kvällen var över. Nyss läste och såg jag att han anlänt till
Norrköping.
Jag hade med mig en diktafon under körövningen. I kväll testade vi bara och hade den påslagen i min väska som stod vid mina fötter. Det var helt ok ljud så nästa vecka ska vi spela in övningarna så att vi kan träna på stämmor mm hemma.
Det var så bra förra våren när Heinz och Caroline spelat in låtarna och lade ut dom på hemsidan och vi kunde ladda ner dom på en cd. Jag kan lova att den cd snurrade i bilen. Och oj vad vi tränade och oj vad bra det gick i Berwaldhallen.
I morgon avgörs de om vi kommer att kunna vara med i Berwald i år igen. Går Caroline vidare till Globen är det kört för oss.

Uppdatering.
Fel av mig! Tur att Sandra håller reda på sin gamla mamma!

Nej... inte är det i morgon det avgörs heller! I morgon avgörs ju enbart om Caroline kommer kommer till finalen eller ej.. Det är ju i fall hon skulle vinna finalen och gå vidare till Eurovision som Berwald-spelningen blir framflyttad! Puss på dej...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej... inte är det i morgon det avgörs heller!

I morgon avgörs ju enbart om Caroline kommer kommer till finalen eller ej..



Det är ju i fall hon skulle vinna finalen och gå vidare till Eurovision som Berwald-spelningen blir framflyttad!



Puss på dej...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback