Så pinsamt!

I dag var Stefan och jag och storhandlade. Vi har en väl utvecklad strategi när vi handlar med självscanning.
Vi plockar det vi ska ha och lägger löst i vagnen, sedan scannar Stefan in alla varor. OCH vi är verkligen noggranna.
Vi har bara gjort enstaka fel under de år vi självscannat. Har vi gjort något fel så har det varit att vi scannat två mellangrädde i stället för en mellangrädde och en matlagningsgrädde, typ. Eller så har kassörskan orsakat felen. Men idag hände det som INTE får hända. Vi fick en avstämning och plockade glatt upp alla varor (för 14 dgr) på bandet. När allt är inslaget och kvittot kommer säger kassörskan (som är dotter till Sandras kompis) allt var ok utom lövbiffen (för 117 kr) som ni missat. Fy tusan jag höll på att dö av skam. Vi hade missat att scanna den dyraste varan av det vi handlat. (Totalt drygt 1400 kr).  Hade hon sagt att vi missat dillen eller en creme fraiche hade det inte känts lika hemskt. Men lövbiffen! Vad tror hon nu?
Va, sa Stefan, har vi handlat lövbiff? Skulle vi ha det? Han hade inte sett den förpackningen.
Nu kan jag inte släppa det. Jag tycker att det är så j---a pinsamt. Jag vet inte om jag vågar scanna något mer. I alla fall kommer jag att dubbel- eller trippelkolla allt jag scannar in. Jag vill aldrig mera utsättas för den ångest som det innebär att göra fel.
På eftermiddagen städade vi huset och lagade kyckling i rödvin till middag. Ganska gott var det men inte alls värt allt besvär. Grytan innehöll förutom kyckling, lök, bacon, vitlök, rödvin (nähä!) och champinjoner. Det tog 80 min att göra den. Först skulle lök, vitlök, bacon och rödvin koka i 20 min. Sedan skulle de brynta kycklingdelarna koka med i 40 min innan brynta champinjoner och steklök tillsattes och allt kokas vidare i ytterligare 20 min.  En rätt som nog inte kommer att ingå i våra matsedlar fler gånger.

I kväll har vi släckt ner alla lampor under 1 timme. Men vi stängde inte av TV:n. Vet inte om det var fusk men det struntar jag i så fall i. Även grannen mitt över släckte ner. Men dom flesta struntade nog i att det var Earth Hour mellan 20,30 och 21,30.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men snälla ....det är väl inte pinsamt att missa det är ju samma som att scanna in samma vara två ggr fast man bara köpt en! Det kan ju vara att ifrån ett litet jästpaket till oxfile det är ju inte värdet som är avgörande.



Antagligen får ni av stämning nästa gång ni handlar så handla bara lite varor! tror att de har en gräns att det blir avstämning igen om felet är över xx kr. Och sedan är det alltid mer avstämning runt lönehelger..varför det vet jag inte!

2009-03-31 @ 09:47:59
Postat av: Marianne

Ja, Mimmi jag vet ju att det är så. men det hjälps inte. Jag är livrädd för att någon ska tro att jag försöker stjäla. Vet inte om det hänger ihop med att jag vid ett tillfälle som liten följde med en grannpojke och hans föräldrar hem till hans mormor. Då försvann en portmonä. Jag och pojken blev misstänkta. Men jag såg aldrig någon portmonä och hade definitivt inte tagit någon. Jag tyckte det var så obehagligt och det sitter i fortfarande dryga 40 år senare.

2009-04-01 @ 11:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback