Idag....

Äntligen en liten känsla av att våren verkligen är på väg.
Fåglarna kvittrar och solen bryter igenom lite då och då om än svagt.
Mamma och jag har varit och tittat på den lägenhet dom blivit erbjudna och den var jättefin och alldeles perfekt för dom.
Stor och fin klädkammare där Pappas elrullstol lätt får plats. Massor av garderober. Stort fint badrum. Stor inglasad balkong mot parkområde. Ljusa och vad jag kunde se ganska fräscha tapeter. Nära till bank, affärer och centrum.
Den har vi tackat jag till och nu ska Sh bara kolla ekonomin innan dom blir godkända. Det ska inte vara några problem.
Mamma har redan börjat planera inköp av säng och gardiner mm.
Om 2 ½ månad får dom flytta in.

Efter lägenhetsvisningen tog vi en tur till Plantaget där jag köpte två ytterkrukor, en vas och två pelargoner.
Sedan en snabbis in på Coop innan jag släppte av Mamma hemma hos sig och sedan åkte hem.
Nu ska jag ta tag i en massa pyssel här hemma. Ska fålla upp gardiner till TV-rummet samt lägga upp två par jeans till Sandra. Men först av allt ska jag laga till en fransk köttgryta med valnötter och katrinplommon.


Så här ser det ut i dag Stefan. Snön är BLÖÖÖÖT!

Och titta vad jag hittade på gaveln!



Nu .....in i köket, marsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback