I dag....

.....har vi firat en dam som i morgon fyller hela 8 år. Det är Mathilda som har blivit så stor. Det är inte klokt vad tiden går.
I dag var det bara kalas för närmsta släkten. Gammelmormor, gammelmorfar, Eva, Thord, Sandra Ö, Nicklas, Max, Stefan, jag och Mathildas farfar förutom familjen förståss. Övrig släkt på Mickes sida hade förhinder.
Av oss fick Mathilda utklädningskläder och en bok. Vi köpte även en bok till Melker. Så när Melker fyller om en månad kommer Mathilda också att få ett paket. Rättvist ska det vara.

Vi fick fika och 7 sorters kaffebröd + rosa princesstårta med 8 ljus och en ljusåtta.
Jag åt bara en liten, liten kaka och en liten bit tårta.
Pappa fick för första gången se sitt näst senaste lilla barnbarnsbarn och Eva som inte sett honom sedan han var ett par dagar gammal fick hålla honom en stund.

Max sover gott i farmoster Evas famn.

Efter två timmar ville gammelmormor och gammelmormor åka hem så Eva och jag skjutsade hem dom. Vi tog en sväng till Coop och köpte grönsaker innan vi åkte hem till oss. Vi kollade lite på vår Toscana resa senare i sommar. Sedna lagade Eva och jag mat. Fläskfilégryta med svarta oliver och till det tagliatelli, sallad och painriche. Gott.
Efter middagen åkte Eva & Thord hemåt och vi tog reda på disken. Resten av kvällen har vi mest slöat. Och nu är klockan 20,46 och jag bara gäspar och gäspar. Det blir tidigt i kväll också.


Födelsedagsbarnet Mathilda som väntar på tårtan och paketöppningen.

Melker, morfar och Mathilda tittar på boken vi köpt åt honom. Med ryggen mot kameran sitter Thordan.


Härliga bullar

Jitterbuggare, kolakakor och små spritsade kakor (en sån åt jag)

Kärleksmums och muffins i två varianter

Sist men inte minst princesstårtan (som jag tog en liten bit av)



 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sötkorv!

Fina bilder!



Kan säga att kläderna gjorde succé.. Hon hade dem resten av dagen och stod och dansade och sjöng till Mello-cd'n.. Läst för oss har hon oxå gjort..



På återseende i morgon kväll :)



Kram!

Postat av: Christina

Härligt med barnkalas. Vilket gott fika bröd ni fick, en blir riktigt sugen. Ha det gott

2009-03-02 @ 22:03:21
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback