Fredag

                       

I går var det alltså kördags igen och eftersom Caroline inte kunde komma så tog Heinz hand om oss. Vi skulle ju vara på en ny skola där jag aldrig varit tidigare. Det var inga som helst problem att hitta dit. Parkeringsplats hittade jag också direkt. Jag gick ett varv runt skolan för att se var ingången var. Det var inte lätt att veta för det fanns ju dörrar överallt. All var låsta. Jag var ju där väldigt tidigt. Jag gick tillbaka till bilen. Därifrån hade jag uppsikt över en ingång med parkering utanför, kanske skulle jag se när Heinz kom och på så sätt få veta var vi skulle släppas in. Medan jag satt där kom Stefan och parkerade en bit bort. Innan jag hann fram till honom hade han rundat skolan och träffat på en annan körmedlem som trodde att hon visste var aulan var. Vi ställde oss utanför en port och väntade och mycket riktigt efter en stund dök Heinz upp och släppte in oss. Skönt för det var ganska kallt ute. Vi fick komma in och sätta oss på en gång. Det var en riktigt risig skola vi hamnat på. En massa stolar saknade ryggstöd. På en del var all stoppning bortsliten. Vi pratade med hon som vi väntat tillsammans med och hon berättade att det tydligen var stora diskussioner om att skolan skulle rivas och det kan jag förstå. Toaletterna var inte heller någon hit. Till och med kranarnas grepp var avbrutna.
Körträningen blev liksom förra torsdagen lite inproviserad. Men texterna nöts ju in i alla fall. Hoppas att vi inte kommer att jämföras allt för mycket med måndagskören sedan. Dom har ju haft Caroline varje måndag och dom började ju en vecka före oss också.
I dag fredag var Stefan hemma när jag kom hem. Han hade köpt sushi till lunch och sparat några bitar till mig. Gott. Det var länge sedan jag åt det,
Vi tog en promenad i skogen och sedan tog vi en fika innan Stefan åkte till kiropraktorn. Medan vi fikade kom polisen åkandes på gatan och vek in på gångvägen vid grannens hus. Stefan gick ut för att kolla vad som var på gång. Han träffade grannen som vi misstänkte hade haft inbrott. Och mycket riktigt, så var det. Dom hade varit borta 1½ - 2 tim och på den tiden lyckades tjuvarna riva igenom hela huset. Dom hade t o m kollat i luckan där nålfilter och avtappningsslang finns längst ner på tvättmaskinen och i hans gympaskor som stod på en hylla. Trots att jag var hemma och höll till vid köksbänken där jag har ett fönster riktat mot grannen märkte jag ingenting. Så jäkla fräckt! Att göra inbrott just vid den tiden på dygnet när folk nyligen kommit hem från jobbet. Ytterligare inbrott hade skett i ett område en bit ifrån oss (inte ert Sandra, Bokvägen). Samma fotspår i snön som hos grannen.
Obehagligt att det drar runt tjyvar i området. Jag är glad över vårt larm.

I kväll har jag stått framför TV:n med en massa stryktvätt.

I morgon ska jag ut till familjen i Bromsta och hjälpa till. Kul.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Uscha buscha!

Jag är oxå glad över larmet och hoppas verkligen det hjälper...



Puss på dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback