Fredag - söndag

I fredags tog vi det ganska lugnt på förmiddagen. Sedan åkte vi upp till Eurostop för att handla lite småsaker. En blombukett till A-M som hon fick tillsammans med en insättning på Barncanserfonden. Stefan, jag och B gick ihop om present.

Jag köpte svarta lite tjockare strumpor att ha till min klänning. Hittade även ett par blå som hade varit kul att ha men det visade sig att det inte var samma blå färg som i klänningen så dom får jag spara till ett annat tillfälle. Jag hittade också ett par nya snygga inneskor i den nya skobutiken. Mina gamla inneskor köpte jag i Sickla köpstad när det var ganska nytt för en himla massa år sedan och dom har varit mina favoritfinskor. Men nu var det dags för nya.


Eftersom jag har ganska smala fötter har jag lite svårt med att hitta skor som passar, men dom här satt riktigt bra.

Vid 17-tiden gick vi över till A-M. När vi kom var det inte så många där. Det hade varit ett gäng arbetskamrater där tidigare på dagen. Vi bjöds på kallskuret kött och potatissallad plus pastasallad och bröd.
Strax droppade det in fler gäster och snart var det fullt vid alla bord. Trevligt. Vi stannade i nästan 5 timmar.

På lördag förmiddag åkte vi ut till Nicklas och lille Max. Vi skulle hjälpa Nicklas att passa Max medan han röjde upp både inne och ute. Sandra hade blivit "kidnappad" av sina vänninor och skulle rida islandshäst. Sedan skulle dom komma hem till Sandra och Nicklas och bada i deras utomhusbad och sedan äta lite. Jag hjälpte Nicklas att dammsuga och torka golv förutom att mata och underhålla Max. Stefan och Nicklas ställde undan vitvarorna som kommit men inte ställts på plats ännu.
Max börjar bli mer och mer medveten om omvärlden nu. Han jollrar och skrattar. Jag sa att hans stora skäggiga pappa faktiskt varit lika liten som han, men då skrattade han bara. Han trodde nog inte på mig haha.
Strax innan Sandra och tjejerna kom tillbaka åkte Stefan och jag hem.

Max börjar bli otålig när maten dröjer.

Efter ett tag kom våran Sandra för att äta middag med oss. Jag upptäckte att den mat jag planerat in innehöll i stort sett samma ingredienser som den köttgryta jag gjorde förra helgen. Det var bara köttet som skiljde rätterna åt. Förra helgen nötkött och nu kycklingfilé. Men det var ok. Det var ju bara jag som åt grytan förra helgen. Sandra stannade kvar och tittade på Babben & Co med oss innan vi följde med henne hem. Micke och barnen var i E-köping hos farmor & farfar så Sandra var ensam och tyckte att det var lite läskigt att komma hem ensam. När vi sett till att hon kommit in gick vi hem igen.

I dag åkte vi till Uppsala för att bl.a. fixa present till svärdotter Sandras 30-årsdag men också en ny vattenkran till köket. När vi var där fick vi veta att Sandra, Nicklas och Max också var i Uppsala. Men dom var på IKEA. Tur att vi inte sprang på varandra....sånt är inte bra i födelsedagstider.
På eftermiddagen dök Mathilda, Melker och våran Sandra plötsligt upp och hälsade på oss en stund. Dom hade varit på kalas hos kompisar i vårt område. Vi bestämde att vi skulle komma ner till dom på fika efter middagen. Vi har inte träffat båda barnen på två veckor. Trots att vi bor så nära. Det är alldeles för lång tid. Det ska bli skönt när det blir varmare och ljusare kvällar. Det känns lättare att träffas då.

Vi gick ner till dom en stund men Melker var så trött så det blev inte mycket lek med honom. Mathilda läste lite böcker för mig och vi satt en stund i hennes rum och pratade innan det var dags att gå hemåt igen.
I kväll har jag dammsugit och röjt av det värsta dammet här hemma.

I morgon är det arbetsdag igen och vi ska få veta vad som kommer att hända på jobbet.  

Nu snöar det ute igen! Jag blir galen! Jag vill ha VÅR nu!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback