Bio och födelsedagsfirande

I går på förmiddagen hade Stefan spinning. Under tiden tog jag en lång promenad och mötte upp honom utanför gymmet. På eftermiddagen åkte vi till Kista Centrum för att gå på Bio. Vi hade bokat biljetter till Män som hatar kvinnor. 14,15 skulle den börja och vi måste hämta biljetterna 1 timma innan. Efter att vi hämtat dom gick vi ner på centrumet och handlade lite kläder till Åsas nya bebis, Theo och en docka till Thindra så att hon inte skulle känna sig glömd.

Tillbaka uppe i Filmstaden är det dags att gå på toa för att klara 2 tim 15 min i biosalongen. Men jag kan inte förstå hur dom planerar biografer och teatrar. Varför är det alltid så få damtoaletter. Filmstaden som har en massa salonger och där det passerar massor av människor har bara 5 damtoaletter varav 4 verkade öppna. Långa köer alltså men vi hann i alla fall.

Jag var lite orolig för hur jag skulle gilla filmen med tanke på att jag läst alla böckerna i Stieg Larssons Milleniumtrilogi. Men den var verkligen kanonbra och Noomi Rapace var verkligen Lisbet Salander. Filmen var så spännande och så välgjord. Otroligt bra filmad och många bra skådisar. Jag var jättenöjd när vi åkte därifrån. Jag kan verkligen rekommendera filmen och ser fram emot tv-serien på resten av böckerna.

När vi kom hem igen åt vi middag innan jag satte mig och gjorde nya matsedlar för dom kommande två veckorna.
Senare blev det Melodifestivalen, som jag skrev i föregående inlägg.

I dag handlade vi alla matvaror som behövs till maten i matsedeln. Hem och packa upp allt, snabb lunch bestående av två varmkorvar med bröd. Sedan åkte jag och hämtade upp Eva och Mamma för att åka och titta på den lägenhet som Mamma och Pappa fått erbjudande om. Dom står som nr. 4 och vi vet inte hur stor chans det är att just dom får den.
Lägenheten var ganska sliten och lite måste justeras för att Pappa ska kunna ta sig in på toan med rullstol men i det stora hela så var den bra. I kväll har jag meddelat att dom vill teckna kontrakt om dom blir erbjudna lägenheten. Nu är det bara att vänta och se vad som händer.

Efter visningen åkte vi tillbaka till Mamma och Pappa. Hämtade upp Thordan och Pappa och åkte till Sandra. Sandra som i morgon fyller 35 år. Vår lilla goa tjej har blivit stor dam. Hos Sandra var redan Åsa, Thindra och Theo. Efter en stund kom även Nicklas och Max. Sandra Ö var och ordnade något så hon dök upp lite senare. Farmor, dvs. jag, fick den stora äran att ta hand om Max som luktade misstänkt.  Eftersom jag var lite kall om händerna så hjälpte även faster Sandra till.
När alla kommit bjöds vi på god smörgåstårta och vin. Kaffe och massor av kaffebröd.
Trevligt som vanligt. Kul också att Åsa och barnen kunde komma. Vi ses ju inte så ofta. Vore ju trevligt om Inger också kunnat komma. Inger du bor för långt borta!!

Efter ett par timmar bröt vi upp och åkte hem.
Nu är helgen så gott som slut och i morgon är det vardag och arbete igen.

Lite bilder från helgen:




Det här har jag ingen aning om vad det är. Den låg i en bäck jag passerade på min förmiddagspromenad.


Lille sötisen Max ska åka hem och får på sin mysiga nalleoverall.
Max som idag fick träffa sin syssling Theo. Theo är 4 veckor gammal men väger nästan 1 kg mer än Max som är 4½ månad. Fast egentligen får man väl se honom som 2 månader för det är just vad hans kulle vara om han fötts som beräknat. Nu hade han ju lite bråttom och kom redan i oktober. På lördag ska jag kanske vara barnvakt till honom medan Mamma och Pappa tapetserar eller lägger golv. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback