Barnvakt...

I dag har jag varit barnvakt till lille Max. Det gick så bra så. Mamma Sandra var på lunch med en gammal arbetskamrat och Pappa Nicklas och Morfar hjälptes åt att tapetsera det som ska bli det nya sovrummet. LIlle Skruttisen sov och åt mest. Men ett och annat leende fick jag av honom. Han börjar bli så stor nu. En riktig bebis. Kul att han blir mer och mer medveten om sin omgivning.
Jag har passat på att snosa riktigt mycket på honom och pussat hans fjuniga lilla hjässa.


Visst ser ha ut att må bra under farmors uppsikt.


En trött liten kille


En sån liten men fulländad hand. T o m lite smuts under naglarna...hihi


Ronja spanar efter Matte och blev överlycklig när hon väl kom hem. Så glad att hon skrämde katten som gjorde en rivstart med klorna över min fot.


Vid sextiden åkte jag hem, slängde i mig en risifrutti innan jag gick ner till Sandra och Melker för att se Melodifestivalen tillsammans med dem. Micke och Mathilda hade sån tur att dom fått biljetter till Globen för att se det hela på plats.

Melker höll låda hela kvällen tills han helt plötsligt bara somnade i soffan.
Han kan verkligen prata den lille mannen. Han är så rolig och säger så roliga saker. Önskar jag kunde komma ihåg allt knasigt han säger men det enda jag kommer ihåg nu var att han tyckte det var pinsamt när han måste ta av sig skorna om man ville gå in i
Jumbo Hostel där han och Sandra varit och fikat efter att ha lämnat morfar på Arlanda.


Den här ballongen hänger i taket hos fam. Åström. Den håller på att tappa luften och ser ut som ett par läppar.

Nu är det nog dags att krypa till kojs.

I morgon ska jag och mamma åka och titta på en annan lägenhet åt dom. Den lägenheten har hon första chans på och den ligger närmare Centrum än den vi tittade på förra veckan. Hoppas att den är ok.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sötplutten!

Tack för sälliset i går.



Hoppas det gick bra med lägenheten i dag!



Puss & kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback