Mitt hjärta....

...har fått fnatt igen. Det är så jobbigt och läskigt och oroligt, vilket leder till att det får ännu mera fnatt.

Jag får en känsla av att jag måste hosta när det fladdrar så jag går här och hostar med jämna mellanrum.
Självklart läste jag i tidningen om Ingvar Oldsberg i dag och det gör ju inte saken bättre. Där stod att läsa att var 5:e svensk får förmaksflimmer. Är det det jag känner när det liksom fladdrar i bröstet, eller är det mina tarmar?
Förmaksflimmer kan leda till stroke och är det något jag är livrädd för så är det just en stroke.
Varför håller mitt hjärta på så här? Jag har ju gjort en utredning som inte visade något förutom att jag just då hade dubbelslag på vart 12:e slag. Men sedan har det ju varit bra en lång, tid.

Jag vill inte ha det så här.

Nu ska jag bara jobba fyra dagar till sedan ska jag ha en veckas semester då jag bara är hemma själv. Då ska jag bara göra det som faller mig in och det jag själv vill. Jag ska ta det väldigt lugnt. Hoppas att vädret blir bättre, då kanske jag bara sitter i min baden baden och läser. Vem vet.

Nu ska jag lägga mig och läsa. Hoppas att jag kommer att kunna sova i natt och att hjärtat lugnar ner sig.
 

En ros från trädgården. Den doftar ljuvligt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Puss på dej mammsen!



Postat av: Marianne

Puss på dig också hjärtat. Jag lyckades sova utan för mycket stök med hjärtat. Men har ändå sovit lite oroligt. Det är ju fullmåne så det kanske är förklaringen.

2009-07-07 @ 09:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback