Dag tre på semestern

Man kan inte säga att jag är någon riktig sjusovare direkt. Gick upp 7,30 efter att ha legat och snurrat ett bra tag.
10,30 hämtade jag upp Mamma och Pappa för vidare färd till IKEA. På vägen dit svängde vi förbi Stefans jobb för att få rullstolens däck pumpade.
Väl på IKEA fick vi veta att den matta Mamma ville ha var slut och inte skulle återkomma. Bortagen ur sortimentet. Så typiskt.
Nu hittade hon en annan som jag faktiskt tror blev bättre i deras vardagsrum. Vi plockade på oss lite småprylar innan vi gick till restaurangen för att äta lunch. När jag köade för att beställa maten kom även Stefan dit och lunchade med oss.
Därefter gick vi och hämtade mattan plus ytterligare lite små bra å ha prylar innan vi gick till kassan och betalade. Jag köpte några runda små plastburkar med blått lock, 2 st matlådor, 1 svart ram som jag ska ge bort i födelsedagspresent och två vita lite tunnare gardiner som jag ska ha i uterummet. Summa sumarum 233 kr.
På väg ut köpte vi en mjukglass i deras självservicemjukglassmaskin (snyggt ord).
Vi åkte med Mamma och Pappa hem och fikade innan vi åkte hem till oss.
Jag hjälpte A-M & E att klippa gräset och som tack för det fick jag skavsår på foten och ett bromsbett (på samma fot). Jag var ångande varm och gick och slängde mig i poolen. Underbart skönt.
Nu har Stefan åkt på spinning eftersom sista gången för en del betyder bara på onsdagar........
Tråkigt.


Tre dagar av min semester har nu gått och jag känner mig lite stressad över att det går så fort. Stoppa tiden! Jag hinner inte med!

Nu har barn och barnbarn kommit tillbaka efter sitt äventyr i Nävekvarn. Hoppas att vi kan ses en stund i morgon.

Jag pratade med båda barnbarnen på telefon i går.

Melker sa:

Mormor
veeet
duuu
aaatt
jaaag
kaaan
gååå
heeem
tiiill
eeer
alldeleees
sjäääälv

flera sekunder mellan varje ord gjorde att det tog väääldigt lång tid att säga den meningen. Knasmelker.

Senare på kvällen ringde jag upp dom och möttes av Mathildas :

moooormooooor....

Då blir man.....(jag snor ett ord som
Elisabeth brukar använda) inutivarm.

Nu ska jag se om jag kan få till något att äta.


Mathilda & Melker förra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Klart vi ska ses en stund i morgon!

Jag får väl låta barnen gå upp i förväg.. Melker vill så gärna gå själv..



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback