Bakluckeloppis

...en helt ny erfarenhet för mig. Jag har aldrig varit på ett sådant tidigare varken som kund eller säljare. I dag följde vi med familjen Åström till Siggesta Gård där det var just ett sådant loppis. Barnen skulle sälja bort en massa leksaker som dom inte ville ha kvar längre och Sandra skulle sälja en del barnkläder som vuxits ur.
Eftersom vi ändå skulle med samlade jag också ihop några prylar att ta med.
Två fina klänningar som jag bara använt en gång och inte har hjärta att bara slänga.
Två tavlor som vi haft i hallen och vars motiv var från Stockholm. Några små prynadssaker och några pocketböcker.
Stefan tog till min förtret med en vattenkokare som vi skulle slänga för att jag inte gillade den. Jag gnällde lite på honom för att han inte torkat av den ordentligt på utsidan och tyckte att det var lite skämmigt.
Vi hade inte mer än hunnit ställa upp bordet bakom bilen och börjat plocka upp lite prylar förrän första kunden kom och köpte.........vattenkokaren!
Sedan rullade det på så sakteliga. Våra tavlor och alla utom tre pocketböcker gick iväg. Lite av barnens kläder och en hel del leksaker såldes också. Stefan och jag fick ihop lika mycket som vår lunch  kostade. Ingen större förtjänst alltså, men det spelar ingen roll det var lite kul. Barnen fick ihop några hundringar var och var glada för det. Dom hade nästan hälften av alla prylar med sig hem igen. Så det räcker till en loppis till. 
Efter loppisen åkte vi hem till Eva & Thord och åt middag med dem. Barnen och gubbarna tog en kort tur med deras nya båt före maten.
Vi stannade inte så länge då vi alla var ganska trötta efter att ha stått ute hela dagen.
Backluckeloppis var en ganska kul grej som jag gärna åker med på igen.


Sandra och Mathilda har börjat plocka upp på bordet. På Klädstången hänger mina klänningar som jag tyvärr fick med mig hem igen.


Nu har nog det mesta plockats fram.


Melker tyckte väl att det blev lite tråkigt efter ett tag. Han och morfar gick och provade traktorn som stod vid minigolfbanan.

Den här fina båten var också en del av golfbanan

Här kommer killarna och Mathilda tillbaka efter en kort båttur i kanalen.




Melker visar att han kan klia sig i huvudet med fötterna.

Tack alla för en trevlig dag. Tack Eva & Thordan för en god och trevlig middag (som vanligt).

Nu har min första semestervecka avverkats och det har gått så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback