Trettondagen...

... i förmiddags tog vi en 50 min lång rask promenad i skogen. Det var isande kalla vindar men endast -4,4 enligt termometern. Det var skönt att komma in efteråt.

Medan Stefan oljade in våra köksbänkar tog jag med mamma till Coop så att hon kunde handla. Under helger blir dom väldigt isolerade. Ring-bussen som tidigare gick till deras äldreboende drogs in pga att SL satte in längre bussar. SL påstår att dom inte kan åka upp och vända utanför boendet. Enligt en busschaufför jag känner skulle det kunna fixas genom att hållplatsen rätades ut. Men det verkar SL inte vara ett dugg intresserade av. Upp till boendet är det en ganska jobbig backe för den som har svårt att gå eller har hjärt/kärlproblem. Men det skiter dom också i. Dessutom dras bussarna som går nedanför backen in när det är helg.
Jag kan inte begripa varför dom måste lägga äldreboenden så himla långt från centrum och butiker i denna kommun.
Hur som helst behövde hon handla lite mat. Som jag skrev i mitt förra inlägg så är ju maten under all kritik på boendet.
På tillbakavägen hämtade vi upp Stefan som följde med hem till mamma och pappa på en fika.
Mamma hade köpt semlor! Haha..vilken tur. Det blir nog dom ända vi får under vår köpfria månad.
Jag hjälpte mamma att plocka bort ljusslingan från balkongen och upptäckte att deras markisställning var på väg ut. Stefan fixerade den på plats igen hoppas att den stannar där.

I kväll har vi sorterat och kastat massor av papper och dvdskivor. Skönt att få det gjort.
På tv visar ZTV ett knäppt program som heter Sushi TV. Japaner verkar vara riktigt knasiga. Herregud vilka konstiga tävlingar och talanger det verka finnas.

Nu ska jag återgå till läsandet av boken jag lånat av Sandra. Vila på gröna ängar av Anne B. Ragde. Den tredje boken i trilogin om släktgården Neshov utanför Trondheim. Den första, Berlinerpopplarna, läste jag på Cypern. Den andra, Eremitkräftorna, hade Sandra lånat på biblioteket och jag hann läsa den innan hon måste lämna igen den. Häromdagen kom hon och berättade att hon lånat även del tre. Hon läste ut den på två dagar och i går fick jag den. Jag läser inte riktigt lika fort som hon men jag har hitills läst drygt 1/3.
Alltså åter till boken, sedan tidigt i säng. I morgon blir det promenad 05,30 och sedan jobbet.

Kommentarer
Postat av: Bim

Åh! Visst är den boken bra? Jag älskar alla tre böckerna i triologin! :-)

Postat av: Marianne

Ja, dom var jättebra men jag gillade inte slutet. Jag vill ju veta hur det gick för Torunn. Nu läser jag Nattfåk av Johan Theorin. Jag gillade hans förra bok Skumtimmen så jag hoppas att Nattfåk är lika bra.

2009-01-08 @ 20:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback