Jaha..

..då har jag intresseanmält Mamma och Pappa för en lägenhet i ett hus och område som Mamma önskat sig. Dom kommer i så fall att lämna det äldreboende som dom nu bor på. Jag förstår ju att hon vill därifrån. Hon är helt enkelt för frisk för att bo på ett sånt ställe. Men man undrar ändå hur det kommer att bli för dem. Pappa får ju hemtjänst även om dom flyttar. Men hur låst kommer Mamma att bli. Kommer det att bli växelboende igen för Pappa? Hur man än vrider och vänder på det så är det någon av dem som blir lidande.
Bor dom kvar på äldreboendet måste dom inom ett år flytta till ett nytt boende där dom inte får egen lägenhet med kök och balkong som dom har nu. Det blir två enkelrum med dörr emellan och en trinett (heter det så?) och en stor gemensam balkong. Det nya boendet kommer att ligga i ett område av kommunen som inte är speciellt roligt. Dom kommer dock att ha tillgång till hjälp hela tiden. Mamma kommer som nu att leva med människor omkring sig sop är mycket sämre än hon själv, vilket drar ner henne.
Väljer dom att flytta till egen lägenhet kommer Mamma att bli lite mera låst hemma. För att hon ska orka måste nog Pappa ha någon typ av växelboende, vilket blir jobbigt för honom. Men dom slipper i alla fall allt elände som dom har runt omkring sig nu.
Ja, usch så svårt. Jag skulle nog flytta om jag var dom, tror jag. Men hur jobbigt blir det? Inte lätt det här.
Vi får väl se om dom har någon chans att få den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det någon lägenhet på gång eller bara intresse?

Ja det är inte lätt att göra det bästa beslutet för

dem.

2009-01-20 @ 12:49:55
Postat av: STEFAN

Inlägget var från mig, missade namnet

2009-01-20 @ 12:51:26
Postat av: Jenny

Ojoj, hur man än vänder sig har man ars... där bak.

Hoppas ni får ihop någon lösning som passar.

KRAM

Postat av: Anonym

Ja, det är inte lätt att veta vilket som är bäst. Chansen att få lägenheten är nog inte så stor så det kanske löser sig av sig självt.

2009-01-20 @ 21:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback