Blåsta på fikat...

--blev vi idag.
Vi tänkte ta oss ut till Herresta Gård för att fika. Fågelvägen är det inte speciellt långt från oss. Vi tänkte att man skulle kunna gå längs åkerkanterna och kanske, kanske skulle man kunna gå ända ut till Sandra, Nicklas och lilla Max. Vi började med Herresta. Det gick väl sådär. Vi var faktiskt tvungna att snedda tvärs över en åker och det gick ju bra nu när det är fruset men vi hade tänkt att man skulle kunna gå den vägen även i vår. Men det tror jag inte bonden skulle uppskatta. Vi kom i alla fall fram och.....då var det stängt! Hmmm så typiskt. Dom har normalt bara öppet lördag-söndag 11-17 och nu var kl. 12,30 och så är det stängt. Vi funderade på om vi skulle försöka ta oss till S, N & M, men då skulle vi nästan behöva bli hemskjutsade sedan och det visste vi ju inte om det skulle funka. Vi vände och tog oss tillbaka över åkrarna hemåt. En skön promenad fick vi ju ändå.
Så om någon har sett två dårar virra omkring på åkrarna mellan Norrbacka och Herresta så var det bara vi.
Det blev fika hemma i stället och det var gott det med.
Efter en snabb tur till Coop Extra återvände vi hem och tittade på Solstorm. Jag lade ytterligare en pärlplatta medan jag tittade på filmen med ett halvt öga. Jag har läst boken och gillar inte att se filmerna då. Och kan väl än en gång konstatera att filmen var mycket sämre än boken.

Efter middag, stjärnorna på slottet och en bit av körslaget bytte jag gardiner i köket. Ner åkte de röda julgardinerna och upp kom dom vita vårlika.
Det har varit en ganska skön och stillsam lördag. Morgondagen är nästan lika oplanerad som lördagen varit och det är så skönt. Det vi ska göra är att handla mat för 14 dagar framåt.


Till gården långt där framme skulle vi.


Långt därbortifrån kom vi.


Stefan med varma skinnmössan på huvudet


På återvägen såg vi en massa rådjur totalt såg vi 7 st. Strax efter att jag tagit bilden kom även en räv utspringande från skogsdungen till vänster.


Fruktstund. Så olika äter vi äpplen. Mitt skrutt ligger till höger. Slös-Stefan....


Jaha....och vad ska jag göra med detta när det blir färdigt????

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ah... var det om er dom pratade på trafikrapporten?! Två förvirrade människor... hi hi!



Håller med om Solstorm. Den var sådär...



Kanske att vi kan ta en snabb fika i morrn om ni har tid och lust?!



Puss på dej!

Postat av: Marianne

Ja vi skojade om att vi skulle bli upplockade och tagna därifrån då det lyfte en helikopter från Arlanda och kom emot oss. Men...dom struntade i oss.

Har mailat dig om fika i morrn.

Puss

2009-01-17 @ 22:33:02
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Eva

Stafans skrutt ser ut som när Thordan har käkat äpplen, men jag äter upp hela kärnhuset och lämnar bara pinnen. Det kallar jag hushållning. (eller är jag bara glupsk?)

2009-01-19 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback