Ormfobi?

Läs inte vidare då!!


När vi lämnade föreningslokalen hängde den stora, långa pytonormen över dörren. Den hängde där i överkanten av dörren trots att den var stängd. Den höll på att pressa sig ut i springan mellan dörr och väggen.

Nicklas, jag och några till började gå hemåt. Nicklas fick för sig att gå en annan väg och vek av från vägen. När jag vände mig om såg jag att ormen inte hängde kvar på dörren. Men vi gick vidare. Plötsligt sa någon att dom inte kunde se Nicklas längre. Jag vände och sprang i den riktning han hade gått. När jag sprungit en bit fick jag se Nicklas ligga på marken med ormen slingrad runt kroppen. Min lilla Nicklas 4-5 år gammal, var helt omslingrad och hade fått svårt att andas. Jag fick syn på ormens huvud och satt min ena fot precis bakom det. Vinklade foten och liksom skar av huvudet med hjälp av mina mjuka skumgummiaktiga badtofflor. Samtidigt som ormens huvud lämnade kroppen släppte den greppet om Nicklas som slutat andas. Jag fick tag på honom och började skaka honom. Och med ens började han andas igen. Han reste sig upp och vi gick därifrån......


Då vaknade jag!

En läskig dröm jag hade härom natten där Nicklas återigen är min "lilla son". Fast han nu är en vuxen man och själv pappa. Min första tanke när jag vaknat var att jag kanske borde ha tagit Nicklas till en doktor. Något kunde ju ha gått sönder inne i honom. Knasigt. Skönt att vakna till ordentligt och veta att allt bara var en otäck dröm. Att jag drömde om ormen beror på att jag hörde Lotta Bromé på P4 Extra, prata med en man i Skåne som hittat en stor orm i sitt avlopp i badrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback