Lördag...

Jag har sovit hela natten till idag. Kors i taket. verkligen. Jag tror i alla fall inte att jag vaknat någon gång förrän 08,10 då jag vaknade av att det var ljust i sovrummet. Låg kvar fem minuter till innan det var dags att ta sig till toan. När jag ändå var där kunde jag lika bra duscha och tvätta håret. Det var ingen idé att lägga sig igen. Började fixa frukost innan Stefan vaknade och kom upp. Vi tog en lång skön frukost. Löste lite melodikryss och fikade innan det var dags att klä sig och komma ut lite. Vi tog bilen till Uppsala och tänkte att vi skulle ta igen lite shoppande efter vår köpfria månad. Vi åkte till Gränby Centrum som byggts ut något alldeles enormt sedan vi var där senast. Vi började med en fika och semla innan vi kollade runt lite i butikerna. Och nu inträffade något märkligt. Jag hade ingen lust att vare sig titta eller handla något... Jag har ju det jag behöver. Stefan jämförde det med när jag slutade äta godis. Nu är jag aldrig sugen på godis längre.
Vi gick bara ett varv i det nya stora köpcentret innan vi åkte vidare till Coop Forum där vi kompleterade lite till dagens middag. Jag har nu lärt mig att det inte går att köpa färska kryddor om man ska ha dom i vecka två av matsedeln. Dom hinner dö tills det är dags att använda dom. Köpte också två nya krukväxter till köksfönstret. Det var dags att slänga ut julblommorna och släppa in våren.
Väl hemma tittade vi på På spåret som vi spelade in i går.
Nu har vi ätit middag: rödvinsbrässerad kotlett. Det var gott men det är bara att konstatera att bilderna till recepten inte riktigt stämmer överens med verkligheten.

Så där fräscha så definitivt inte våra cocktailtomater ut efter 10 minuters kokning i rött vin och buljong. Men smaken var ju god.
I kväll blir det melodifestivalen där vi väl får heja på vår sångfröken Caroline.

För övrigt har det varit riktigt skitväder hela dagen. Någon plusgrad och vit dimma. Så tråkigt. Och det ska visst bli lika trist i morgon. Vi får väl se vad vi hittar på då.
Den här vintern liknar ingen vinter jag kan minnas och ända har jag ju varit med om VÄLDIGT många vintrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback