Smedjebacken och Ludvika

Idag efter frukosten gjorde vi en tur till Smedjebacken och Ludvika. Smedjebacken är säkert vackert på sommaren men nu var det inte så mycket att se. Ludvika har vi varit i förut. Vi gick en sväng på gågatan och gick in på ett öppet konditori för en fika. Allt såg smarrigt ut. Jag valde en biskvi och Stefan en bakelse som såg ut som en groda. Tyvärr var dom inte helt färska och jag åt inte upp min biskvi. Den var seg och tråkig. Vi tog en tur in på åhléns där jag köpte en underklänning, så slipper jag den kanten också när jag har min klänning.
När vi kom tillbaka till Tolvsbo var det lunchbuffé.
Därefter lite slappande på rummet innan kaffebuffén och hästmålningen. Nu slappar vi en stund till innan nyårssupén serveras. I kväll blir det 5-rätters. Jag kommer att spricka!


Den här pottstolen kan man köpa här på Tolvsbo. Kanske något för Max att potträna på....

Är det här en röksvamp vi har hittat utanför restaurangen?

Kälkar för utlåning. Kanske får jag dra hem Stefan på en sån i natt.

Vinterväg.

Och åt andra hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback