Räkpasta

Jag letade efter ett recept på pasta med kräftstjärtar till Mamma idag. Hittade detta på  nätet:

Ingredienser

170gr kräftstjärtar
2 dl creme fraiche
1 msk tomatpuré
1 msk hummerfond
½ dl vitt vin eller kräftspad
2 msk hackad dill
1 knivsudd cayennepeppar
2 msk röd stenbitsrom

Blanda allt utom kräftorna, rommen och dill i en kastrull. Sjud ett par minuter. Tillsätt dill, rom och kräftstjärtarna och värm hastigt

Det lät så gott att jag bestämde mig för att detfick bli middag här också i kväll.

Jag hade inga kräftstjärtar så jag tog räkor istället. Det blev riktigt gott. Serverade med vitt bröd och lite vin. Jag hann bara äta en liten del av min portion, nägra sippar av vinet och ett par tuggor av brödet innan jag var proppmätt och lite illamående.
Jag har inte ätit något speciellt sedan frukosten och borde vara superhungrig, men icke. Jag tror att den senaste tidens händelser nu resulterat i magkatarr. Synd på så smarrig mat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback