Kompostbyte och barnvakt....

I dag har vi pysslat lite hemma. Stefan har satt upp en av de lampor med rörelsedetektor som vi köpte igår. Jag har bytt ut vår gamla varmkompost mot en ny. Grävt ut en massa fin jord som nu ska efterkomposteras innan den används och börjat grunda den nya.

På eftermiddagen har jag varit barnvakt till Max en liten stund medan Sandra var i stan och sprang tjejmilen. Han är verkligen lätt att ha den lille mannen. Vi träffas ju inte så himla ofta och nu hade han somnat med mormor och när han vaknar är det farmor som är där och inget säger han. När han fått lite mat var han som en liten solstråle. Gosade och lekte tills Mamma kom tillbaka. Stefan hjälpte till att byta handtag och gångjärn på deras köksluckor.

Det har varit en näst intill perfekt helg i min smak. Jag älskar när dagarna inte är planerade i förväg. När man tar dagen som den kommer och gör det man vill. Jag har blivit allergisk mot planlagda dagar, tror jag.

I kväll har vi ätit en god middag i uterummet. Middagen bestod av fläskfilé, klyftpotatis, rödvinssås, persiljesmör och sallad.

Nu är jag så trött att jag ser dubbelt så jag ska nog hoppa i säng. I morgon är det arbetsdag igen eftersom jag inte heller i helgen vann något på lotto. Fast jag tycker att jag borde ha gjort det. Jag lyckades pricka in 0 rätt + alla fyra tilläggsnummer. Alltså alla tilläggsnummer hade jag med i min rad. 

Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback