Andra flaggningen...

I morse fick Stefan hissa flaggan på flaggstången han fick i present. Förra gången det var flaggdag var det ju jag som hissade den eftersom han skulle till jobbet.
Det är ju Drottning Silvias namnsdag idag, men det var ingen mer i vårt område som flaggade. Dom kanske inte är royalister...haha.





I dag har vi mest hållt på och fixat här hemma. Men på förmiddagen gjorde vi lite ärenden. Vi lämnade våra förlovnings/vigselringar för utslagning hos guldsmeden. Vi väger något mer nu än då vi gifte oss för en herrans massa år sedan. Jag väger närmare bestämt 11 kg mer nu. Jag var en riktig spinka då.
Att fixa ringarna var ingen billig historia. Förlovningsringarna var väl ok. 240 kr/st men alliansringen måste byggas på och det kostar 1200 kr. Det får vi ta, men nu får vi inte lägga på oss mer vikt.
Från och med måndag blir det ordning på torpet och inget onödigt ätande!
Vi var också på Maxi och handlade mat.
På eftermiddagen skulle jag åka till Plantaget för att köpa stödpinnar till mina plantor. Det blev väldigt dyra pinnar! Närmare bestämt över 900 kr! (Fast då fick jag ju två dynor till vår "Du & Jag", 3 st stora krukor med tillhörande fat. Lite plastband att binda upp plantorna med mm).
Vi har också hunnit med att flyta runt lite i poolen.
En riktigt härlig dag alltså. Även i dag har vi haft runt 28 grader varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback