Ulriksdals slott

Lite bilder från min ensamma tur till Ulriksdals slott i dag. Vädret var strålande och överallt satt folk och hade picknic eller så satt dom bara och solade. Vid orangeriet (nedan) som var stängt, satt det folk vid varje dörr när jag gick tillbaka. När jag tog bilden satt det tre stycken vid dörren som det äldre paret snart ska passera. Vid det lilla slottscaféet nedanför orangeriet satt det massor av människor och njöt av solen. Jag fortsatte min promenad ner mot vattnet för att sedan runda slottet och ta mig tillbaka upp till handelsträdgården.




Inne i orangeriet stod en stor kruka med någon typ av rosenbuske.


På den här stubbens stam satt jag i solen och tittade ut över vattnet och bort mot Danderyds sjukhus. När Pappa låg där såg vi hit från hans fönster.


En liten fågel gick omkring framför mig och letade efter något att äta.


Kan det här vara vintergäck tro. Det fanns i alla fall massor av dom.


Lite bilder från slottets sjösida.






När jag rundat slottet spärrades plötsligt vägen av en trave trädstammar som sågats ner.


En fiskande man. På håll såg det ut som om någon satt på honom boxershorts men dom var gjutna i samma material som hela statyn och skulle vara där.


På andra sidan den lilla bron stod en kompis. Också han med ett fiskenät.


Slottet på lite avstånd.


Här kommer det säkert att växa en massa fina blommor eller kryddor till sommaren. Nu var det bara kalk (tror jag)




Det fanns många vackra och lite knotiga träd i slottsparken.


Det sista jag såg innan jag gick tillbaka till Slottsträdgården var detta.

Jag gick till caféet och beställde en jättegod macka med salami och brieost på ett otroligt gott bröd och till det kaffe.
Jag tog med mig en filt att sitta på och gick ut och satte mig vid ett bord i solen. Det var SÅ skönt.
Jag tog upp min bok som jag hämtat ut på posten innan jag åkte.


Man blir verkligen berörd, trots att jag inte känner eller kände någon av dem. Bara läst deras bloggar på nätet. Nu är två av dem borta.

Innan jag åkte hem köpte jag lite rosa pelargoner till mig själv. 2 vita till ett kommande födelsedagsbarn. 6 penseer i svagt blålila och blålila/gult. Några fröpåsar och en förpackning med såkrukor.

På hemvägen stannade jag till på Maxi och handlade lite grönsaker mm. Scannade och fick avstämning för andra dagen i rad. Men nu är jag så himla noga så allt har varit korrekt. Dom får gärna kolla mig varje gång...fast då är det ju rätt meningslöst att scanna över huvudtaget.

När jag kom hem städade jag lite i uterummet och lade ut dynorna. Hängde tvätt och planterade det växterna jag köpt.
I kväll blev vi bjudna på grillmiddag av fam Åström. Jättegott var det. Tack, tack lilla familjen.

Tills sist. Grattis till mig och Sandra (som ju heter Marianne i andranamn) för vi har namnsdag i dag.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Då stämde det att du skulle få avstämning igen eftersom "felbeloppet " var över en viss summa.

Faktiskt så har en expedit avslöjat det för mig!!



Har också varit och handlat blommor penséer men de har inte hamnat i krukor ännu eftersom jag varit jätteförkyld.....



Och visst känns att läsa om Sabina Hanna och Ulrika...har också följt en blogg som skrevs av Carina Ahlin som också gick bort härom veckan.

Så vi skall ta tillvara våra stunder.

2009-04-05 @ 16:54:56
Postat av: Mimmi

Har ännu inte startat en ny blogg....jo delvis men så blev det ett stavfel i underrubriken som jag bara inte kan hitta hur man ändrar och där är det nu.......men namnet är registrerat....det är samma som mitt företag!

2009-04-05 @ 16:56:42
Postat av: Marianne

Ja Mimmi, jag pratade med min svärson som är butiksstrateg i just den butiken och han förklarade det för mig också.

Det ska bli spännande att få läsa när du kommer igång med bloggen. Hoppas det ordnar sig med stavfelet.

2009-04-05 @ 18:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback