Tungt huvud idag

har jag. Ytterligare en natt med dålig sömn. Även Stefan hade sovit dåligt. Varför vet jag inte. Det var inte för varmt och inte för kallt. Det var inte fullmåne och jag har inte legat och grubblat på något speciellt.

Men nog finns det en del att grubbla på just nu.
T.ex. varför har vi denna djupa ekonomiska kris? Vad beror den på? Vem är det som tjänar på den? För någon måste det ju vara. Hela tiden tjatas det om hur dåligt det kommer att bli ett bra tag framöver. Klart att alla blir rädda och ser om sitt hus. Och så dras alla med i raset trots att vi kanske inte skulle behöva.
Vi ser det ju här på jobbet nu. Här är det aktuellt att säga upp folk. Jag har aldrig varit med om det tidigare. Jag är inte berörd i nuläget, men fortsätter det så här kommer jag nog att bli det.

Mamma och Pappa har ju skrivit kontrakt på en ny lägenhet. Undrar hur vanligt det är att man flyttar ut från ett äldreboende efter att man äntligen fått plats där. Men det finns inget alternativ för dom om inte Mamma ska dras med i den nedåtgående hälsospiralen som råder på äldreboendet. Hon är alldeles för frisk för att bo kvar där. Nu ser hon bara hur alla runt omkring blir sämre och gaggigare. Hon behöver mer stimulans än hon får där. Nu får hon ta tag i matlagning mm igen. Det kommer med all sannolikhet att bli jobbigt för henne många gånger, ja inte matlagningen kanske men att hon nu får ta mer ansvar för Pappa och därmed blir mer låst. Men som sagt det finns inga alternativ om hon inte ska lämna honom ensam på äldreboendet och själv flytta ut. Men det alternativet finns inte för henne, inte ännu i alla fall. Ändå grubblar man på om hon gör rätt eller fel. I juni går i alla fall flyttlasset ut från hemmet.

Det plus några andra grubblerier rör sig i mitt huvud.

För övrigt mår jag bra och är frisk. Och det är jag mycket tacksam för.

       

Nu är lunchen snart slut och det är dags att börja jobba igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

... och snart ska vi sjunga!



PösS!

Postat av: Lotta

Hej!

Jag tror att flyyten kommer att bli bra för alla parter!

Kram

2009-04-03 @ 08:07:20
Postat av: Christina

Jag funderar också på de sätt du gör med den ekonomiska krisen. Det är jobbigt att inte kunna sova på nätterna har haft allför många sådana pga svettningar. Håller med dig att man aldrig hört att någon flyttar från ett äldreboende, men jag personligen tycker att det var härligt att läsa att det faktiskt kan bli så också. Din mamma måste ju kunna få avlastning på hemmaplanen också, för idag vill man ju att de äldre ska bo hemma så länge som möjligt. Önskar dig en bra helg

2009-04-03 @ 22:16:16
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Lena

De flesta tror jag funderar på vad som har hänt och vad som kommer att hända. Jag hoppas verkligen inte att det blir några uppsägningar på min arbetsplats. Min sambo och jag jobbar nämligen på samma ställe. Inte alltid så bra.

Ha det bra

2009-04-04 @ 18:12:05
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback