Jag börjar nog bli gammal...

Jag har börjat att vakna så himla tidigt på morgonen.
I morse var klockan tjugo i sju när jag kände att det inte var någon idé att ligga kvar längre.
Stefan låg en stund till medan jag fixade frukosten.
Jag upptäckte att en förpackning med lövbiff som låg i kylen hade läckt. Det var köttsaft överallt. På hyllan där paketet legat och ner efter kylskåpsväggen. Ner i grönsakslådorna hade det också runnit. Så efter frukosten var det bara att plocka ur allt i kylskåpet och göra rent. Inte så kul sådär direkt efter frukot en helgmorgon.

Fick ett sms från Nicke som som uppmanade oss att köpa Aftonbladet idag. Där på första sidan stod det om lille Victor som ligger för döden men inte får dö hemma pga att hans hemkommun Håbo inte har hemvård för barn. Lille Victor är son till en av Nicklas kompisar.

När vi gjort oss färdiga åkte vi ut till fam. Öhlin-Ekwall där vi hämtade upp Sandra och Max för vidare färd till IKEA. Eller vi hämtade inte upp, det var ju Sandra som körde därifrån. Vi åkte först till Bauhaus där Stefan sprang in och köpte fiskmat och därefter till nya Ikeavaruhuset i Uppsala. Jisses så stort det var. Det var lite svårt att hitta när man är van vid det gamla lilla IKEA. Men vi konstaterade att övervåningen är mest utställning och på nedervåningen finns allt "plock", trots att vi fick exakt motsatt besked av en anställd som stod vid entrén. Nä, här nere finns  ehh..ingenting, sa hon.
Jag köpte i alla fall nya gardiner till vardagsrummet och två tunna madrasskydd. Sandra köpte komposthinkar, några glas och en skärbräda bl.a.

Sedan åkte vi tillbaka hem till familjen och tog en fika innan Stefan och jag vände hemåt. Det är kul med Max nu. Han börjar bli mer och mer medveten och skrattar och pratar mest hela tiden.
På eftermiddagen krattade jag vidare, va f-n ska vi ha så stor tomt för.....
Stefan har rensat och bökat i dammen så att vattnet är alldeles svart nu. Dom stackars fiskarna kommer inte att hitta vare sig varandra eller hem.
Men det lägger sig väl och reningsverket tar hand om en del.

I morgon är det arbetsdag och jag längtar....inte. Men det blir ju kort vecka för mig så det får gå. Tisdag, onsdag och torsdag, sedan är jag ledig till nästa onsdag.


Tuppen "Micke" i sina gummistövlar har gjort sitt för i år. Nu packas han ner i påsklådan och får stanna där tills nästa år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback