I dag var det dags

Den första uppsägningen på jobbet. Det känns riktigt jobbigt. Det spelar ingen roll vem av alla anställda som måste gå, det är lika jobbigt ändå.
Uppsägningstiden är 4 månader så vi kan väl hoppas att det vänder innan dess och att han inte behöver gå.
Jag har aldrig förut varit så orolig för det ekonomiska läget som jag är nu. I vår lokaltidning står det i dag att det ekonomiska läget för kommunen är nattsvart.  Överallt bara negativt. Nu får det ta och vända!!! Det är en order!!!

I går var jag bjuden till Melker på födelsedagsmiddag. Tacos hade han beställt. Det var bara Sandra, barnen och jag. Micke var på någon jobbgrej och Stefan var på väg hem från Stavanger. Barnen var trötta och jag blev inte så långvarig. Mathilda och jag spelade ett Pippispel som hon vann....märkligt. Riktigt firande av honom blir det på fredag.


Melker 4 år!  Bilden har jag lånat från
Sandras blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback