Så har vi fått veta...

...att svärmors fd. särbo avlidit i sviterna efter sin allvarliga stroke/hjärnblödning.
Eftersom svärmor gjort sig osams med hans barn har kontakten dem emellan varit minst sagt frostig.

Jag har funderat då och då på hur han har det på det äldreboende som hans barn flyttade honom till efter stroken.

Han flyttades ju från sjukhuset utan att svärmor fick veta vart. Via birthday.se kunde jag hitta honom på ett äldreboende i småland. Vi skickade blommor till honom och Stefan och Iffe åkte ner och hälsade på honom i början av juni. Dom kunde konstatera att han var gravt hjärnskadad efter hjärnblödningen med efterföljande operation. Han kände inte igen dem. När vi besökte honom på sjukhuset efter stroken men innan operationen kände han fortfarande igen oss. När Stefan och Iffe besökte honom träffade de även dottern. Hon var trevlig men hon var inte glad över svärmor. Jag kan förstå det då hon kan vara rätt klumpig och inte alltid så lätt att ha att göra med. I början av augusti åkte svärmor och en av hennes grannar ner och hälsade på honom. 1 månad senare var han alltså död.

I går tänkte jag att jag skulle kolla på birthday.se och se om han fanns kvar. Men jag hittade inget. I dag ringde Stefan pastorsexpeditionen i hans nya kommun och fick veta att han avlidit den 2 september. Det känns lite elakt att hans barn inte kunde meddela hans särbo under 11 år att han avlidit. Om de inte ville ha henne eller oss med på begravningen kunde de ha sagt att det endast var för familjen men vi kunde åtminstone ha fått skicka en sista hälsning.

Nu är han återbördad till svärmors stad och ligger begravd i minneslunden. Vi kan alltså åka dit med en blomma.
Ett rätt tråkigt slut på den här historien.

Vila i frid Lasse

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sorgligt är det... men skönt för Lasse förståss!



Pöss!

Postat av: sabina

Usch så tråkigt det är när det blir så där.

2008-10-21 @ 09:51:22
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback