Cypern 1

Måndag 22 sept.

Vi kom till hotellet på eftermiddagen. Termometern visade på 29°. Snabbt bad i poolen. På kvällen åt vi middag på La Tasca.


Tisdag 23 sept.

29-31° och lite blåsigt. Vi tog oss ett första bad i havet. Stefan och jag deltog i Core på eftermiddagen.

Middag hos familjen Åström Jr på kvällen. Vi åt den sedvanliga carbonaran. Under kvällen föll några regnstänk. Vi tittade på barnens minidisco.


Mathilda är helt galen i att bada. Hon vll helst vara i vattnet hela tiden. Hon hoppar och dyker.


Melker är fortfarande lite avvaktande och sitter gärna på morfars arm.

Onsdag 24 sept.

27-29° lite blåsigt. Stefan, jag, Hasse och Kristina åt lunch på Christofers där ägarens lilla barnbarn hade show för oss. Jag börjar få ont i halsen. På kvällen äter vi pizza hos fam. Åström Jr igen.  Efter middagen spelade vi lite bangolf. Mathilda har spökafton med "barnklubben". Stefan köper kabel för att kunna koppla upp sig mot internet på rummet.

Vi går tillbaka till rummet tidigt. Jag börjar känna av förkylningen mer och mer. Internetuppkopplingen funkar inte och vi måste vänta till dagen efter då vaktmästaren kan komma och hjälpa oss.






Lilla Sofia 2,  på Christophers. Enligt hennes morfar/farfar sa hon Oh my god! Oh my god! När hon gick och sopade ihop kärnor efter att hon fått någor som såg ut som ett granatäpple fast ljusare.


En trött liten kille på minidiscot.

Torsdag 25 sept.

Fortfarande varmt.  Lite blåsigare och lite mer moln. Vi badar i poolen. Min förkylning har fått fäste och jag står över coren.  På kvällen tar vi oss en bra bit in mot stan för att hitta en restaurang som verkar bra men vänder tillbaka och går tillbaka till den restaurang som ligger närmast hotellet.

Vart vi än går ropar folk och hejar på Stefan. Det är ju massor av cykelhandlare på inköpsmässa på hotellet. Stefan fick veta det en månad innan vi skulle åka. Tidig kväll igen. Jag mår inget vidare.

Jag som trodde att jag klarat mig från förkylningarna som Stefan och Sandra hade innan vi åkte.

Tur att vi hade två veckor. Både med tanke på vädret och på hur jag mådde.




Fredag 26 sept.

Dagen tillbringar vi vid poolen. På kvällen går vi i samlad tropp in mot Aiya Napa. Vi hade tänkt äta på Sandras stamrestaurang när hon var här med några kompisar under tonåren. Då hette restaurangen Solvalla. Nu heter den något annat som jag inte kommer ihåg. Men tji fick vi. Den var stängd. Det fick bli en italiensk restaurang på samma gata. Maten var sådär.

Sedan blev det besök på tivoli. Alla var lite avslagna och barnen kom inte på vad dom skulle åka. Stefan hade växlat in pengar mot poletter som behövdes till alla attraktionerna. Det blev några karuseller innan dom var trötta och ville gå hem. Stefan fick växla tillbaka polletterna igen och vi gick tillbaka till hotellet. Solen och badet tar på oss och vi är alla trötta.

Stefan och jag har gått ut varje morgon vid halv åtta. Gått ca 45 min och därefter köpt frukostbröd, tagit ett dopp i poolen innan frukost.



Lite dricka i väntan på maten.



Mathilda åker karusell på tivolit. Hon var helt ensam på den karusellen.

Lördag 27 sept.

Min förkylning har slagit till med full kraft. Jag har ordentligt ont i halsen och hosta. Vi håller oss på hotellet. Jag undviker att bada. Tar bara något dopp. Jag mår inget vidare. Stefan och jag lagar mat och äter ensamma på rummet. Chicken Curry. På kvällen gick vi med barnen på minidiscot. Jag fryser och tror att jag har feber. Barnen är trötta och vi går hem till dem för att spela lite spel men dom är för trötta och jag känner mig hängig. Det blir en kort stunds spelande innan vi ger upp och Stefan och jag går upp till oss. Jag ringde Mamma. Hon hade fått tid på Danderyd för att kolla gallan. Vore ju bra om hon kunde få operation så snart som möjligt så att hon slipper besvären. Förmodligen är det som varit problemet några gånger då vi trott att det varit hjärtat. Nitromexen som hon tagit hemma och som hon sedan fått både i ambulansen och på sjukhuset har ju inte haft avsedd verkan.

 Vi kollade på Lena PH och Orups show på SVT Europa. Stefan gick till Lime bar och tog en öl och pratade med cykelfolk medan jag kröp ner i sängen. Jag försökte sova. Efter någon timme kom Stefan tillbaka. Jag hostade och snorade och det var omöjligt att sova. Till slut bullade jag upp en massa kuddar i soffan, tog med mig mitt täcke och halvsatt där resten av natten. Jag somnade till slut men vaknade av att jag snarkade. Stefan hade inte blivit störd.


Forts följer

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback