Flera bilder ......

......från dagens snöväder.



Lite senare på förmiddagen skiner solen igenom och det ser mer ut som om det regnat mot fönstret.
Snön på fönsterbläcket rasar ner.


Bärgarna sliter med alla bilar som glidit av vägen.


På gången upp mot vår ytterdörr var snön nästan ½ m djup. Eftersom ingen gått där var den ganska lätt att skotta undan. 

På kvällen när jag kommer hem är det så mycket snö på uppfarten. Trots att Stefan skottat en gång innan han åkte.
Jag slet med snösläden medan grannarna längre ner på gatan körde sina snöslungor som enkelt och smidigt slängde iväg snön. Jag fick till slut ge upp. Jag orkade helt enkelt inte flytta all tung snö och jag törs inte tänka på hur det kommer att se ut i morgon bitti när plogbilarna varit här. Snön får ligga och tidningsbil och postbil får väl köra förbi. Det kan inte hjälpas.
Till helgen är det vi som åker och införskaffar en snöslunga. Fast till helgen ska det visst bli uppåt 10 grader plus!
Men, men det blir säkert mer snö i vinter. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hmmm.. Vackert...det kan du säga som slapp den. Jo, visst är det vackert. Men till helgen blir det snöslunga.

2008-11-25 @ 08:46:50
Postat av: Stefan

Vilken tur du hade att snön var lätt!

Alltid jobbigt med första snön fast vackert att titta på när den verkligen ligger kvar och är vit.

2008-11-25 @ 08:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback