I dag är det min dag!

Jag fyller år idag. Hurra, hurra, hurra, hurra.
Och vilken tur jag har med vädret. Varmt och soligt. Eftersom Stefan inte är hemma så firar vi när han fyller på torsdag i stället. Vad jag kunde se på väderprognosen så ska vädret hålla i sig. Innan Stefan åkte igår hade han gömt ett paket åt mig. I morse ringde han och gav mig ledtrådar till var det låg, allt för att jag skulle känna mig firad trots att han inte var hemma. Sanna Nielsens nya CD som jag önskat mig låg i paketet.
På jobbet bjöd jag killarna på äppelpaj och vaniljsås.

I måndags när jag kom hem hade Stefan köpt rosa och vita rosor till mig för att fira vår bröllopsdag. Vi har haft många, många bra år tillsammans och jag hoppas på lika många till, minst. På onsdag har vi förlovningsdag, men det brukar vi inte fira direkt. 
Det blir en hektisk vecka ändå:

26/5 Bröllopsdag
27/5 Min födelsedag
28/5 Förlovningsdag
29/5 Stefans födelsedag

Och den 25/5 döptes Sandra för 34 år sedan.
.
 
I söndags var vi och tittade när sonen körde cross. Resultatmässigt var det väl sådär, men jag tyckte att det gick jättebra ändå. Han var ju hel och oskadd efteråt, det glädjer ett modershjärta. Jag var aldrig så nervös när Stefan körde för 100 år sedan, men nu tycker jag att det är läskigt när Nicklas ger sig in i smeten.
För många herrans år sedan satt vi där vid crossbanan dagen efter vårt bröllop för att se VM. Ja jisses, då hade vi dessutom planerat bröllopsdag efter Svemos tävlingskalender. Lördagen den 26 maj var tävlingsfri så då fick det bli den dagen. Stefan hade vänsterarmen i gips efter en vurpa. Båtbenet var av och armen gipsad ända upp till armhålan. Strax innan bröllopsdagen tog doktorn av gipset vid armbågen så att han skulle kunna böja armen. Undrar om man gipsar så mycket i dag när båtbenet går av. Det sitter ju nere i tumgreppet någonstans.

I går hade jag B, A-M och Lena på "snackjunta". Jag bjöd på laxpaj och sallad. Till kaffet hade jag lovat tårta eftersom jag fyller år idag. Men dom hade inga roliga tårtor så jag köpte några små plastkoppar med jättegod päronmousse på en tunn liten sockerkaksbotten.

På torsdag blir det fullt hus igen alltså. Har jag räknat rätt blir det 11 vuxna och 2 barn. Hoppas att vi kan sitta ute då.
Nu ska jag ta en timme på löpbandet för att kompensera

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Grattis lite i efterskott....hoppas du hade en underbar dag med nära och kära...vädret var ju på din sida!

Postat av: Hönsakadorran

Grattis i efterskott, nog har ni tur med vädret. Oj, vad skoj med cross, jag gillar mc-sport.

2008-05-29 @ 21:38:29
URL: http://honsakadorran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback