Som det kan bli...

I går efter coren hade jag tänkt åka hem och röja lite. Jag hann inte diska undan allt på morgonen och hade lite annat som låg och skräpade. Sen skulle jag göra matlåda och kanske hinna titta på TV. Coren slutade 18,00 så jag hade några timmar på mig innan sängdags. Det kändes skönt. När jag kört in bilen i garaget gick jag över till A-M & E för att höra hur vi skulle göra med present till B. När jag kom dit stod A-M med telefonen i handen och sa att hon just ringt mig för att höra när vi skulle åka. Jag hade helt glömt att det var syis hos B. Vi skulle vara där 19. Nu var klockan 18,20. Det var bara att snabba sig in och blaska av sig och byta om. Köra ut bilen igen och iväg. Lite stressat blev det men det blev trevligt i alla fall. God sallad fick vi också. Väl hemma igen fick jag börja fixa matlåda. Jag hade tagit fram kycklingfilé och tinat den så jag var tvungen att ta hand om den. Det blev stekt kycklingfilé med klyftpotatis och sockerärtor. Till det en sås på gräddfil, lite majonnäs, senap och gräslök. 23,30 kom jag i säng. Jag hade svårt att somna och sov uselt hela natten. Det blev med andra ord ingen promenad i morse. Jag orkade helt enkelt inte. I kväll blir det körsång. Nu ska vi förmodligen börja repa in Bengtzings låt. Det ska bli intressant.
På lördag ska jag titta på Körslaget på TV4. Det är ju efter en idé av bl.a vår sångfröken Caroline af Ugglas.
Sjunga i kör är så kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback