Sammanfattning

Nu har tiden sprungit ifrån mig igen. Jag fattar inte.....
Sedan jag sist skrev så har vi:

Firat våra födelsedagar. Stefan var ju borta när jag fyllde så vi firade på hans födelsedag. Vi bjöd på kycklingsallad med kräftstjärtar (låter som en märklig blandning, men det är jättegott), ost och bröd. Kaffe och köpetårta, annars brukar jag alltid göra jordgubbstårta själv. Men nu orkade jag helt enkelt inte. Vi hade ju supertur med vädret och kunde sitta ute. Trevligt.

Varit ute på en lång cykeltur. Det var första gången på väldigt länge. Och första turen på min nya cykel. Den har stått omonterad i garaget i nästan två månader. Sadeln var vidrigt hård. Men med ny sadel så hoppas jag att vi snart kan ta en ny cykeltur.


Fikapaus på en bänk i skogen.



Här står min cykel och tar igen sig.



Stefans hjälm.

På vår cykeltur hittade vi ett mysigt
utflyktsmål som vi inte hade en aning om att det fanns. Eller, vi visste att det fanns men inte vad det var. Tyvärr var det sista helgen för våren som dom hade öppet. Men när dom öppnar i höst igen återkommer vi. Vi köpte en tomatplanta som ska ge hjärtformade stora tomater. Vi får väl se hur det går.

På söndagen åkte Stefan med Nicklas till Karlskoga för att titta på STCC. Jag och mamma åkte till Plantaget och köpte lite plantor till hennes balkonglådor. Resten av dagen slöade jag. Låg en timme på den uppblåsbara "stolen" och flöt runt i poolen. På eftermiddagen kom Sandra och barnen upp och badade.

Måndag jobbade jag över en stund för att hinna med månadsboksluten för alla tre bolagen jag sköter bokföringen för.
Tisdag efter jobbet hälsade vi på och lekte lite med barnen.

Onsdag eftermiddag ringde Sandra mig. Hon undrade om vi kunde hämta Melker på dagis. Själv var hon på firmaaktivitet i skärgården och Micke hade åkt till Astrid Lindgren med Mathilda. Skruttan hade sprungit ihop med en klasskamrat och ramlat så illa att nyckelbenet gick av. 
Stefan hämtade Melker på dagis och tog honom med till sin frisör. Jag mötte upp och tog med mig Melker hem medan Stefan klippte sig.
När vi satt och åt middag kom Mathilda och Micke. Skruttan hade fått ett bandage och var alldeles sned i kroppen. men hon var på gott humör. Sandra funderade på att åka hem men jag kunde lugna henne med att det inte gick någon nöd på Mathilda.
Torsdag kväll hade vi aktivitet med mitt jobb. Vi åkte till Dammstugan vid Venngarn där vi åt lit mat och sedan hade kubbturnering. Det är lite speciellt att vara enda tjejen bland en massa killar. Det blir rätt mycket tävling. Så det kändes rätt skönt när det var jag som träffade flest "kubbar" i vårt lag.  Men vi vann inte ändå.
Jag var hemma ganska tidigt. Stefan hade haft några arbetskamrater hemma på grillning. Dom skulle just gå när jag kom hem. Vi röjde undan och gick till sängs.

Fredag morgon packade vi bilen och åkte till Linköping och Bestorp. Vi skulle måla gäststugan hos I & K. Det var första gången jag träffade K efter hennes stroke i april. Det var med glädje jag kunde konstatera att hon klarat sig otroligt bra. Det var nästan samma gamla K. Det enda var att hon i bland blev lite tankfull. Men det är ju fullt förståeligt. Det är en riktig pärs hon gått igenom. Vi åt lite lunch och började sedan att skrapa bort gammal färg på stugan.
Vi hann med att måla lite innan det var dags att gå till grannen som fyllde år. Efter lite kaffe och tårta gick vi tillbaka hem och fortsatte måla en stund.

På lördagen var det meningen att vi skulle åka till Hultsfred och hälsa på svärmors fd. särbo L. Han har efter en lite allvarligare stroke flyttats från Linköping och till ett vårdhem i närheten av sin dotter. När vi åt frukost sa K att hon inte kände sig så bra och därför inte ville åka. Hon har ont i en höft också och ville inte sitta i en bil i timmar. Stefan och I beslutade sig för att åka och jag och K stannande hemma.
Svärmor har berättat den ena historien efter den andra om hur illa L:s barn betett sig mot henne så vi var väl lite oroliga att dom skulle vara där. Det visade sig att dottern var där. Hon var mycket trevlig och bjöd på kaffe och som vi nog misstänkt hade svärmor själv varit riktigt otrevlig mot dem. Det var skönt att veta att L hade det bra. Tyvärr så har stroken slagit ut hans hjärna rejält och han kände inte igen Stefan & I. Han hade blivit mager och satt i en rullstol som han inte kunde manövrera själv. Det är så tragiskt.
När Stefan & I kom tillbaka fortsatte vi att måla. Vi blev så gott som färdiga. Det var bara några knutbrädor som skulle spikas på plats.
Söndag morgon slutförde vi jobbet och vid halvelva packade vi in oss i bilen och påbörjade hemfärden. Vi stannade till i en handelsträdgård i Linköping och köpte lite plantor. Lite och lite föresten kalaset slutade på 1200 kr. Det är livsfarligt att åka dit. Dom har så otroligt mycket fina plantor. När vi lämnade Linköping var det 22 grader varmt, sedan ökade temeraturen ju längre norr ut vi kom. Hemma var det 29,7 grader. Att sitta ute var inte att tänka på.
På kvällen gick vi ner till familjen en liten stund för att titta på deras nya fönster och dörrar som dom fått utbytta.
Och därmed var helgen slut.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tänk vad mkt man kan hinna med en helg.......eller lite...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback