Nu har våra...

..barn, barnbarn och "svär"barn varit på middag. Trevligt som alltid. Vi bjöd på kycklingfilé i rödvinssås, potatis och sallad, efter ett recept som jag hittat i tidningen Sthlms City. Det tog längre tid att laga än vad jag räknat med och dom fick sitta och vänta i  1 tim. Till efterrätt rabarberpaj och glass. Vi har så himla mycket rabarber och är väldigt dåliga på att ta reda på den. Men nu har vi faktiskt gjort paj några gånger. Vi riktigt plågar våra gäster med rabarberpaj..haha. Snart kommer dom att fråga om det blir rabarberpaj innan dom tackar ja till inbjudan. Nä.. det tror jag inte.

Vår kommun har gjort något väldigt bra (det är väl inte allt för ofta man kan säga så), dom har lagt ut olika cykelleder med karta och fakta om olika sevärdheter man passerar. Alla turer är ca 1 mil långa. I morgon ska vi cykla Vikingaleden. Den går alldeles förbi Sandra och Nicklas. Det blir en lite avstickare bara. Så vi slinker in till dom på en fika om dom är hemma. Metrologerna har lovat bra väder så det kan bli riktigt härligt. Kameran får åka med i fall att vi passerar något intressant. Synd att Mathilda är lite för liten för att cykla så långt, men samtidigt lite för stor för att sitta i barnsadel på Sandra eller Mickes cykel. Det hade varit trevligt om vi någon gång kunnat cykla en sådan led tillsammans. Vi kunde ha tagit med lite fika och haft det mysigt. Men det får väl vänta något år kanske.

Nu har vi 1 vecka kvar att jobba innan första delen av vår sommarsemester startar. Vi är lediga vecka 27, jobbar 28-29 och har semester 30-32.  Jag ser verkligen fram emot semestern, trots att jag ju faktiskt hade nästan en vecka ledigt alldeles nyssens.



  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för en jättegod middag och trevligt sällskap! Jag är så fantastiskt glad över min fina familj!



Ja, visst hade det varit skoj - men precis som du säger... än så länge orkar nog inte Mathilda med att cykla så långt. Ha en skön cykeltur i alla fall!



Kram på er!

Postat av: Sandra

Glömde ju säga... vi kräver rabarbejpaj vid besök hos er på sommaren!



Pöss!

2008-06-21 @ 22:45:24
URL: http://famastrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback