Ett persikoträd

..har vi idag varit och inhandlat på Ulriksdal. Vi hade tänkt ha den i vårt uterum. Men en anställd som vi pratade med på Ulriksdal lät tveksam och sa att risken för krussjuka var större om den står inomhus. Helst ska det spaljeras upp mot en södervägg. Eller i skyddat söderläge. Nu vet vi inte riktigt var vi ska sätta det. I bland är vi nog lite snabba när vi gör våra inköp.  475 spänn kostade det så vi vill ju inte bara slarva bort det liksom. Men vi får väl komma på nåt bra ställe. Kanske kan vi bjuda på en persika om något år. En pelargon till Mamma, två växtstöd samt två krukväxter till vårt vardagsrumsfönster blev det också.
På Blomsterlandet köpte vi två väggamplar till framsidan. Dom satte Stefan upp i kväll.




Jag ska sköta mina hängpelargoner så att dom riktigt väller ut ur krukorna...om jag kommer ihåg alltså.

Nu raskt i säng om jag ska orka upp kl. 5 i morgon för den sedvanliga morgonpromenaden. 

Kommentarer
Postat av: Sabina

Oj då, går du upp kl 05.00 för att gå promenad??

Det var duktig det, själv skyller jag på att 06.00 är för tidigt=(

Skärpning fröken Sabina...



//Sabina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback