Fortsatt semester och firande av 40-åring.

Då har vår andra semestervecka börjat. Tiden går allt för fort. Vi kom ju hem från Dalarna i onsdags och på torsdagen var vi på Rosendal. Fredagen blev ganska lugn på förmiddagen. På eftermiddagen var det dags att hjälpa Sandra och Micke med förberedelserna inför festen. Sandra och jag hämtade lite porslin och bestick på dagis. Stefan och Micke fixade med tält och bord och stolar.

Jag gjorde smör med soltorkade tomater, olivröra och tzatziki. Jag kom på den smarta idén att frysa vatten i en långpanna att ha på buffébordet och som vi sedan kunde ställa tzatziki, smör och olivröran på. Med en kökshandduk över isen funkade det kanonbra. Skålarna stod stilla och hölls kalla.

När vi gick hem på kvällen kändes det som om läget var under kontroll. Sandra kom upp till oss när barnen somnat och hon och jag fixade en "girlang" med texten MICKE 40 som vi skulle sätta på garaget. Det är ju bra att vara ute i god tid hmm.

På lördagen var vi uppe och handlade lite innan det var dags att gå ner till familjen och slutföra förberedelserna innan alla gäster droppade in. Jag fixade korv och köttbullsspett till barnen. Sedan gjorde jag och Sandra sallad medan de andra dukade. Sedan fixade jag en hängande korg av hönsnät som inredning till en blivande öltunna. Den skulle fyllas med kallt vatten där ölburkarna sedan skulle hållas kalla. Utsidan av tunnan klädde jag med folie. Det blev riktigt bra.

När nästan alla gäster kommit var det dags för tipspromenad. Frågorna var supersvåra och handlade om året 1968. Mest sportfrågor och ingen i mitt lag kunde svaren säkert. Trots det hade vi 9 rätt. Inte illa. Det var så varmt att mina lagkompisar tyckte att vi skulle skippa tipspromenaden och gå upp till oss och bada istället. Men så kan man ju inte göra.... haha

När resten av grenarna skulle avgöras fick inte jag vara med. Jag blev kökskommenderad J.

Det var inte svalare i köket direkt. Flera plattor plus ugnen hjälpte till att höja värmen till det olidliga.

Resten av kvällen åt vi och drack en massa gott. En del drack och drack och drack.. och det var inte vatten. När klockan var 00,30 kände jag att det räckte och jag tackade för mig och gick hem. Stefan dök upp en timme senare.

Morgonen efter mådde nog inte alla lika bra som jag. Stefan gjorde det definitivt inte.

Söndagen blev slö. På eftermiddagen kom Mathilda och Sandra upp och badade och på kvällen fick vi hjälpa till att äta upp en del rester.

Resten av kvällen satt vi i uterummet och läste. Vi har semester!!!

På morgonkvisten vaknade vi av en fruktansvärd åskknall. Jag brukar inte vakna av det annars, men nu vaknade vi båda två med ett ryck. Upp och dra ur modem och antennsladdar. Sedan låg jag och lyssnade på regnet en stund innan jag somnade om.



Lyckade kort! Alla tittar åt andra hållet....





Mamma och Pappa. Det är kul att dom kan vara med.

Min kära syster och svåger. Kul att dom också orkade komma efter allt som hänt.
Hoppas att er lilla tripp till Vadstena blir avkopplande och skön.

Ivrig Melker hjälper pappa med paketöppningen.

Melker kikar på min kamera.

Sonen och hans Sandra som kom direkt från Sandras "plast"pappas 50-årsfirande.

Fler foton från festen finns hos Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback