Trist...och skojigt

....väder är det verkligen just nu. Regn, regn och åter regn. Det är svårt att se något som helst positivt i det. Det finns säkert något, men jag kan inte komma på det. Vattendepåerna fylls ju på förståss, grundvattnet måste väl också hamna på normal nivå. Det är väl positivt. Se! Det gick att hitta något i alla fall. Jag har ju bestämt mig för att försöka inrikta mig på det positiva under 2008. Gudarna ska veta att det inte alltid är lätt, men jag försöker.

I helgen som gick var vi och tittade på sonen som körde mopperace. Han och en kille på hans jobb körde i samma lag. 50 varv skulle köras. Men det tog sådan tid att det minskades ner till 40. Sonens lag hamnad på 3:e plats av 19 startande. Jag var iskall om fötterna när vi väl åkte hemåt på lördagskvällen.

På söndagen var vi på Tekniska Museet och Polismuseet med fam. Åström. Tekniska museet var roligt. Jag tror att barnen också tyckte att det var skojigt. Det fanns en stor lekhall med lite experiment och testprylar. Det fanns också rutschkanor mm. Där blev vi kvar ett bra tag. Efter ett par timmar gick vi vidare till Polismuseet. Det var väl inte så mycket att ha. Barnen tyckte att polisbilen och sambandscentralen var roligast. Melker satt i bilen och tryckte på knappar som satte igång blinkande blåljus och spelade upp lite anrop mm. Mathilda tyckte att sambandscentralen var roligare. Där kunde man anropa bilen och man kunde lösa brott. Hon lyckade lösa ett brott och fick som tack ett märke av tanten i receptionen.
Senare på kvällen åkte Stefan och jag ut till Nicklas och Sandra. Vi fikade lite och tittade på fina kort. Dom hade varit hos en fotograf och tagit en massa fina kort på sig själva och Ronja. Kul, vi har efterlyst det länge. Efter fikat badade vi i deras badtunna. Det var mysigt att sitta i det varma vattnet i mörkret och med lite, lite regn i luften. Jag trodde att det skulle vara hemskt att kliva ur vattnet och ta sig in. Men det var inte så farligt alls. Värst var att få på sig skorna..haha. 

Det blev en ganska skön helg.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

En eloge till dig och dina promenadkamrater...morgonpromenader nu..jag väntar till det är lite ljusare om det nu blir det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback